Dum ide med en hund till, praktiskt?

Allmänt inlägg om allmänna råd: De allmänna råden finns inte i föreskriftssamlingarna som utfyllnad och/eller "extra små tips", utan kontrollmyndigheterna kan mycket väl fatta beslut med de allmänna råden som grund, om man bedömer att det är vad som krävs för att djurskyddslagen ska uppfyllas.

Det är väl en rätt bra sammanfattning av våra senaste inlägg.

Oj vilken rörig tråd!
TS jag tänker att det nog inte är någon som lägger sig i hur du tänker sköta din/dina hundar men ställer du en fråga så får du ju räkna med svar åt lite olika håll. Att sen gå igång lite lagom passivt aggressivt när du inte är nöjd med svaren känns ju rätt trist.

Till ursprungsfrågan så hade inte jag lämnat hundarna själva en natt oavsett rastning på kvällen. Möjligen om det blev en nödsituation eller om det bara är en enstaka gång eller en kort sak och jag inte lyckats hitta annan lösning men definitivt inte som permanent lösning även om det bara är lite då och då.
Jag skulle helt enkelt inte tycka att det känns bra.

Tack @hagel ! Skönt att veta att jag inte var helt ute och cyklade. :D

Jag är smått förvirrad, för jag blev alltmer övertygad om att vi höll emot varann, men vi verkar båda nöjda med @hagel s svar så jag antar att det är utrett då. Vad det nu var. :laugh:

Stick och bråka i någon annan tråd, din uppviglare där!

På'na!
smileys-boxing-224608.gif

Hon har inte ens hund, dessutom - hon får inte va här!

Förresten @Monstermom - jag fattar att det ser lite konstigt ut att jag ploppade upp här. Men i perioder läser jag jättemycket här även om jag inte skriver. Jag gillar ju hund och det är lärorikt att läsa härinne. T ex tittade jag för några år sedan regelbundet med stor behållning på Cesar Milan tills han började avhandlas här :angel:

Men dem är jag rädd för :arghh:
Fast en timme på löpbandet så blir han nog calm and submissive. Har sett det på tv :up:
Då kan du få låna mitt lilla skägg i stället. Ett par charmiga vickandes på sina ögonbryn och du är såld ;)

Då kan du få låna mitt lilla skägg i stället. Ett par charmiga vickandes på sina ögonbryn och du är såld ;)
Ja, de är fina. Men jag är inte jätteförtjust i hundar med raggiga ansikten. Däremot är de där jättefina i storlek och kropp - och till temperament och skalle, verkar det som. Trevliga hundar.

Ja, de är fina. Men jag är inte jätteförtjust i hundar med raggiga ansikten. Däremot är de där jättefina i storlek och kropp - och till temperament och skalle, verkar det som. Trevliga hundar.
Jag klipper ner hans ansikte av renlighetsskäl. Sparar bara ögonbrynen och håller skägget kort.
Ja de är trevliga. Väldigt robusta. Och egensinniga .....:cautious:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 722
Senast: tuaphua
·
Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
20 759
Övr. Hund Jag har noterat en förändring i min hunds beteende senaste månaderna. Hon är nyss fyllda 1 år, och har under hela sin valptid sovit bra...
2
Svar
20
· Visningar
16 007
Senast: Pilot
·
Träning Hej! Jag köpte i mars -18, min första häst. En riktig rallyräka som jag främst tänkt tävla hoppning men även dressyr med. Han står nu på...
2
Svar
22
· Visningar
3 616
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III