Dum ide med en hund till, praktiskt?

Plötsligt håller jag på att bli hundpang.

* Wingates dobermann

Vad erbjuder du? Du har förstås ett par ouppfostrade malteser som bara far omkring?

Nähä! Jag har två snygga långnosar.

Foumldelsedagsbarn_zpsq2nhplmf.jpg

Han ska väl ändå inte jaga med stygn och tratt. Slå till vet jag. Det kommer bli så bra så! :angel:

Precis! Det är dessutom bara någon vecka det handlar om. En vecka med total rastlöshet och frustration över en tratt som river ner precis allting i hans yviga sätt att ta sig fram :angel:

Det är en wachtelhund @mandalaki , kända för sin totala underkastelse och soffprydande egenskaper :up: (typ! :angel:)

Precis! Det är dessutom bara någon vecka det handlar om. En vecka med total rastlöshet och frustration över en tratt som river ner precis allting i hans yviga sätt att ta sig fram :angel:

Det är en wachtelhund @mandalaki , kända för sin totala underkastelse och soffprydande egenskaper :up: (typ! :angel:)
Ja så hette de! Tack. En typisk sällskapshund har jag förstått. Särskilt med tratt. Kommer bli kanon

Kommer bli succé!

De är faktiskt väldigt trevliga familjehundar, när de får jaga skiten ur sig ett par-tre dagar i veckan :D

Jag bor i typiska stadskvarter med gott om pensionärsdamer som stapplar fram med sina hundar. När jag läser härinne vad ni gör med era hundar så gråter jag nästan när jag ser hundarna i grannskapet :(

Inte riktigt faktiskt, mina är mer som katter. :D Tro det eller ej, men deras favoritsysselsättning är faktiskt att sova och äta. Extremt lata typer så länge ingen viftar med en trasa eller det dyker upp något vilt.
Då vet jag vad jag ska satsa på den dag jag får möjlighet att ha hund! De ser så bräckliga ut i kroppen bara ... Och darrar så när det är kallt.

Hela rastnings schemat ar ju valdigt personligt fran hund till hund.

Vi har ju inga lagar om 6 timmars rastning har ... Men jag tar for det mesta ut hundarna med ungefar 3-4 timmars intervaller under dagen. Ibland kissar/bajsar de, men langt ifran varje gang. Och om jag skulle ta ut Mandy mitt i natten skulle hon bli rejalt sur. Hon vill inte ga ut, och tvingar jag henne star hon bara dar, efter 6-7 pa kvallen ... och om jag talar om for henne att hon maste kissa satter hon sig, men jag tror inte hon gor nagot. Hon har bara lart sig att den stallningen innebar att jag anser att hon har uppfyllt min begaran.
Bada mina ar ganska morgontrotta sa de ar inte uppe forran runt 9 tiden nar jag lamnar datorn och kaffet ar urdruket.

Inte riktigt faktiskt, mina är mer som katter. :D Tro det eller ej, men deras favoritsysselsättning är faktiskt att sova och äta. Extremt lata typer så länge ingen viftar med en trasa eller det dyker upp något vilt.
Jag skulle just skriva om min, men du hann först. De har en kombination av hundens och kattens bästa sidor. Varma, mjuka, kramgoa och väldigt lätta att ha att göras med.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 722
Senast: tuaphua
·
Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
20 759
Övr. Hund Jag har noterat en förändring i min hunds beteende senaste månaderna. Hon är nyss fyllda 1 år, och har under hela sin valptid sovit bra...
2
Svar
20
· Visningar
16 007
Senast: Pilot
·
Träning Hej! Jag köpte i mars -18, min första häst. En riktig rallyräka som jag främst tänkt tävla hoppning men även dressyr med. Han står nu på...
2
Svar
22
· Visningar
3 616
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar