Dum att ta in från hagen *bockar, sparkar bakut, reser sig*

F

Fitness

Min häst har på senare tiden blivit dum att ta in från hagen, värst är det när det blåser. Han är ranghögast i hagen och tas in först och då galopperar hans hagkompis runt och skriker efter honom och då börjar han bråka - han sparkar bakut, bockar, reser sig, travar runt mig - riktigt obehagligt då han är 170 cm hög. Har provat med kedja men han blir ännu värre om jag rycker i honom - han blir arg och lägger av en tio bakutsparkar i följd :crazy:

Vad ska jag göra när jag tar in honom? Kan det fungera att ta med ett spö??

Sv: Dum att ta in från hagen *bockar, sparkar bakut, reser sig*

vad ska du ha spöt till som löser det menar du?

Kortsiktigt: Repgrimma underst. Träns överst. dvs två separata linor.

allmänt:
har du ngn koll på varför problemen kommit nu? har ngra förhållanden ändrats? hur länge har du haft hästen?
är det andra som hanterar den vid in och utsläpp? (typ av uppstallnings förhållanden?)

Liknande trådar

Hästhantering Vi har i våras skaffat en till häst, ett 5-årigt sto som kommer ur ett dödsbo och vars historia vi tyvärr inte vet så mycket om. Det...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
12 665
Senast: Karoliten
·
Hästhantering Har en 12-årig valack på foder sedan ca. 2 månader tillbaka. Tyvärr har han en hel del dumheter för sig. Ska man leda honom in ifrån...
Svar
10
· Visningar
1 858
Hästhantering Hej allihopa. Jag har ett problem med mitt 6-åriga halvblodssto som jag köpte i december. Hon är världens finaste häst att se på (ja...
2 3
Svar
47
· Visningar
15 834
Senast: BobberiBoo
·
Ridning Hej Behöver verkligen hjälp nu då det snart brister för mig. Har nog lagt tråden rätt då det är ridproblem jag har. Varning för mega...
Svar
15
· Visningar
3 203
Senast: Dressyren
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama