Duktiga hunden

Lejonelle

Trådstartare
En tråd för att uppmärksamma allt bra som våra hundar gör. Min pojke ligger just nu och gnager på ett gott älgben. Jag tog tillfället att träna, och bad honom ge det till mig. Han kom omedelbart och lämnade det i min hand. Självklart fick han omedelbart tillbaka det med mycket beröm.

Har din hund gjort dig glad idag? Berätta.

Sv: Duktiga hunden

Jag kan berätta vad min träningskompis duktiga hund gjorde igår.
Vi hade varit på annan klubb för träningstävling.
När vi sen ska åka hem (mörkt och kallt) insåg min kompis att hon hade tappat bort bilnyckeln. Då hade vi varit iväg och rastat hundarna i skogen, samt tränat på två enorma appellplaner.
Jag går ner på plan och letar medan hon tar med ena hunden och går där vi tidigare hade rastat hundarna.

När hon gått en bit och kommenderat "sök" åt hunden dök hunden ner i ett buskage och kommer ut med nycklarna!:eek:
Det var när hon plockat upp bajs som nycklarna ramlade ur jackan och vi hade ALDRIG hittat dem om det inte vore för hunden.

DUKTIG VOVVE!!!!

Min hund gjorde mig jätteglad i går när han var fantastiskt fin på rallylydnadsträningen. Kontakt hela vägen och väl utförda moment. Inget sniffande. Och detta trots att jag inte belönade med godis på vägen, något som är helt nytt för oss. Dessutom var det minusgrader och jättekallt i gräset. Trots att han är köldkänslig och saknar päls på magen utförde han liggmomenten utan tvekan. Instruktörerna sade efteråt att vi utan vidare hade fått godkänd poäng på tävling! :bump: Och vi har bara tränat fem gånger :bump: Mopsaplutten är ett underverk:love:

Passande! Jag och mina fågelglada hundar fick precis sällskap ute på den inglasade altanen av en liten liten pippi. De sprang båda fram och jag trodde de skulle slita den lille stackaren i stycken. Men de lyssnade (halvt..) på mitt nej och luktade försiktigt på fågeln medans jag plockade upp den. Efter alla trådar om katt och sork ätande hundar blev jag glad att mina pojkar var så försiktiga med ett djur de annars älskar att jaga på trädgården :)

Min hund har hjälpt mig hitta lägenhets nyckeln på en gräsmatta, där jag tappat den, mycket uppskattat ;)

Min vovve har haft en heldag i skogen och bl.a gått älgdrev, han var duktig.

Annars är min förut flitiga träning neddragen men å andra sidan används den mkt till vardags så den blir uppdaterad.

Annars så har jag lärt honom kissa på kommando, så jo, det är jag väldigt nöjd med.:rofl:

Jag, vi i familjen , blev så trötta på att han inte ville kissa när det var kallt o blött ute-fast han var nödig och vi gick till favvokissetuvan så knep han bara.:(

Han existerar, kan lyssna på mig och jag fick klippa alla klor på framtassarna och en på baktassen! (vi har så extremt höga krav känner jag:D)

tja...

shorty gjorde mig glad som inte forsokte stjala mina popcorn :o och lag o gosade med sin mindre friska matte jaaaaaattelange i morse. Utan att forsoka dra upp mig ur sangen genom att kora tungan i mina oron. Och for att hon inte skallde ut framlingen som var lite vilse och hamnade pa varan gard utan bara gick upp och sniffade lite fot for att sen ga och lagga sig igen ^^ kanns skont att hon borjar tycka att det ar ok med besok.

Kaiser gjorde mig fanigt stolt harom dagen nar han inte ens rock till under varan brutala storningsmoment traning... med lufttrycks mutterutdragare (vad det nu heter pa svenska...) och for att han lat en total framling ga forbi honom pa en dms hall utan att bryta sin platsliggning. Vi har inte kort sa mycket sant pa ett bra tag, sa jag ar jattenojd med honom. (vi har brist pa "frammat" folk att trana med/pa)

Min vovve pep/skrek bara 2 ggr när jag klippte hennes klor! I vanliga fall skriker hon 20 ggr :grin:
Hon packade även upp "onödiga saker" jag packat ner i hennes träningsväska.. Hon påstod att hon inte ville ha med 3 bollar till tävlingen morgon så snäll som hon är plockade hon ut dom när jag vände ryggen till :p :love:

Alltså min hund gjorde ju ingen bra sak idag men hon får mig alltid att skratta eller le :D

Stack iväg efter en katt och jag blev så arg, så när jag ropar svänger hon av men ser ut att hitta något annat. Så kommer hon tillbaka med en boll ;) hon kan verkligen lukta sig till bollar
Så fick ta hunden och bollen och lägga tillbaka den i trädgården som var närmast...

Sen är hon så jobbig när jag har en kille över hos mig, skäller om han pussar mig :D jäkla hund

Liknande trådar

Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 229
Senast: Lillefrun
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 425
Senast: Ragdoll
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 096
Senast: Liran
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 666
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka