Dubbla bokstäver när jag skriver ut

M

murran

Jag har köpt en ny skrivare och installerat korrekt. Däremot skriver den ut med dubbla bokstäver, bokstäverna blir liksom dubbla och sitter på varandra, vet ej hur jag ska förklara. Har försökt justera kontrast, och allt annat man kan justera på själva skrivaren. Men det hjälper inte. Det är en Brother DCP-135C, och på datorn har jag Windows XP. Blir galen snart om jag inte får det att fungera.
 
Sv: Dubbla bokstäver när jag skriver ut

Jag har köpt en ny skrivare och installerat korrekt. Däremot skriver den ut med dubbla bokstäver, bokstäverna blir liksom dubbla och sitter på varandra, vet ej hur jag ska förklara. Har försökt justera kontrast, och allt annat man kan justera på själva skrivaren. Men det hjälper inte. Det är en Brother DCP-135C, och på datorn har jag Windows XP. Blir galen snart om jag inte får det att fungera.
Någonstans i skrivarens hjälpprogram (högerklicka på eventuell skrivarikon i aktivitetsfälete, eller leta i startmenyn efter Brother-program) finns möjligen en funktion för kalibrering? Kolla i manualen? De flesta moderna bläckstråleskrivare har ett skrivarhuvud i varje bläckpatron och somliga skrivare dessutom fler än en svartpatron. Om en bläckpatron hamnat i fel läge - rent fysiskt - jämfört med de andra, så kan resultatet bli som du beskriver. Kolla en extra gång att alla bläckpatroner sitter exakt i rätt läge, och kör sedan kalibreringsfunktionen om du hittar någon.
 
Sv: Dubbla bokstäver när jag skriver ut

Jag hittade ingen kalibreringsfunktion, så jag åkte tillbaka m skrivaren. De sa att den var trasig, och skickade hem mej med en ny. Få se nu då, om den fungerar, annars måste nog det komma nån datakunnig människa hem till mej och fixa. Undrar vad de tar betalt? eller kanske man kan muta nån av dotterns klasskompisar att göra jobbet ;)...Men jättetack för hjälpen iallafall...
 
Sv: Dubbla bokstäver när jag skriver ut

Jag har nu kopplat in den nya skrivaren...den fungerade efter lite trixande, på denna var det drivrutinerna som spökade...men efter en ominstallation, så fungerade det...Jag har firat med att skriva ut en massa kort o ramat in:laugh:
 

Liknande trådar

Relationer Alltså... min bonusmamma. Jag blir så trött på henne ibland. Hon tycker att jag och min bror kan dela rum (vi är totala motsatser till...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 408
Senast: a1agnlju
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 476
Senast: Saeta
·
K
IT & mobiler Rörig rubrik, men jag ska förklara så gott jag kan. I somras köpte jag en FujitsuSiemens med förinstallerat Vista. Datorn i sig är...
2
Svar
22
· Visningar
2 645
Senast: maria85
·
IT & mobiler Min dator mår synnerligen obra. Den har mått bra tills igår kväll, då jag satt och surfade och skulle ladda in lite bilder från...
Svar
2
· Visningar
1 205

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp