Dubbelleverens av beställd vara

Mirtai

Trådstartare
Jag beställde tidigt i våras saker på nätet från en större butik. Fick sakerna och en faktura. Så långt inga problem.

För ca två veckor sedan fick jag plötsligt ett mail om att mitt paket var på väg. Eftersom det kom fredag em kunde jag inte kontakta kundtjänst direkt. På måndagen skickade jag ett mail och meddelade dem att de skickat dubbelt och frågade vad de vill att jag gör. Det är snart två veckor sedan och jag har inte hört något alls.

Vad har jag för skyldigheter?

Har ingen lust alls att betala frakt för att skicka tillbaka en vara jag inte beställt.
 
Jag beställde tidigt i våras saker på nätet från en större butik. Fick sakerna och en faktura. Så långt inga problem.

För ca två veckor sedan fick jag plötsligt ett mail om att mitt paket var på väg. Eftersom det kom fredag em kunde jag inte kontakta kundtjänst direkt. På måndagen skickade jag ett mail och meddelade dem att de skickat dubbelt och frågade vad de vill att jag gör. Det är snart två veckor sedan och jag har inte hört något alls.

Vad har jag för skyldigheter?

Har ingen lust alls att betala frakt för att skicka tillbaka en vara jag inte beställt.
Skicka ett mail till och meddela att du behåller varan om de inte sänder returfraktsedlar.

Egentligen är det ju inte ditt problem. Lägg det i deras knä istället.
 
Jag beställde tidigt i våras saker på nätet från en större butik. Fick sakerna och en faktura. Så långt inga problem.

För ca två veckor sedan fick jag plötsligt ett mail om att mitt paket var på väg. Eftersom det kom fredag em kunde jag inte kontakta kundtjänst direkt. På måndagen skickade jag ett mail och meddelade dem att de skickat dubbelt och frågade vad de vill att jag gör. Det är snart två veckor sedan och jag har inte hört något alls.

Vad har jag för skyldigheter?

Har ingen lust alls att betala frakt för att skicka tillbaka en vara jag inte beställt.
Jag beställde ett foto på canvas till mina föräldrar i julas. När jag hade hämtat ut det fick jag helt plötsligt en ny avisering om att paketet hade kommit fram. Jag kontaktade kundtjänst och i mitt fall bad de mig att bara låta bli att hämta ut paket nummer två så skulle det returneras till dem.
 
Jag beställde ett foto på canvas till mina föräldrar i julas. När jag hade hämtat ut det fick jag helt plötsligt en ny avisering om att paketet hade kommit fram. Jag kontaktade kundtjänst och i mitt fall bad de mig att bara låta bli att hämta ut paket nummer två så skulle det returneras till dem.

Här kom det direkt i brevlådan så hade inte så mkt val.

Får göra som @tanten sa och se om de svarar då
 
Skicka ett mail till och meddela att du behåller varan om de inte sänder returfraktsedlar.

Egentligen är det ju inte ditt problem. Lägg det i deras knä istället.

Frågan är väl då hur länge jag behöver vänta på de där returfraktsedlarna innan jag börjar använda varan
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Vilka rättigheter har man egentligen som kund? Två gånger den här våren har jag beställt, för mig, två dyra varor. Det första...
Svar
15
· Visningar
913
Senast: corzette
·
Juridik & Ekonomi Jag köpte en ställbar säng från ett företag i våras. Då synkroniseringen inte fungerade fick jag igenom en reklamation och skulle skicka...
Svar
5
· Visningar
520
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 329
Senast: Grazing
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 284

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCV
  • Offentliga verksamheter
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp