Du vet att du bor i ett ruckel,,,,

• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare avslutat medlemskap
  • Startdatum Startdatum
I kategorin "ruckel" en detalj från mitt kök före renoveringen 2011.
253589_10150207687722684_6912952_n.webp

:eek:

Våran hall-lampa kissade på sig i somras. :cautious:
:rofl: :rofl: :rofl:

Jag vet hur det är, det gjorde min också andra året jag bodde här och även vägguttaget i hallen och sen small proppen. :cool: Det var då jag började ana att det var nåt lurt, hela eldragningen är ett skämt med blandat jordat och ojordat, plaströr och gjutjärnsdosor, plastdosor och pansarrör, begagnade kablar som skarvats INNE i rören och isolerats med eltejp osv. osv. :meh:

När jag märkte det så gick jag lös med avbitaren så det som finns kvar är inte skarvat i rören och jorden är framdragen till jordade uttagen, spisen är numera också jordad och på värsta ställena finns skarvsladdar av bra sort, jag gjorde så eftersom ändå elen ska raseras och kåken ska bort.

:eek:

Våran hall-lampa kissade på sig i somras. :cautious:
Det har hänt hos mina föräldrar också och då har dom ändå en vind över. Dom bor däremot inte i något ruckel utan i ett fullt normalt och tråkigt parhus. Dom insåg väl ungefär då att det var dags att byta taket.

Kom och tänka på när strömmen gick i vårt gamla torp och hel torpet blev svart sent på kvällen. Min man jobbade natt. Mörkrädd som jag är var jag livrädd när jag smög ut till proppskåpet som låg långt ifrån tomtgränsen, in i den mörka skogen. Och i proppskåpet låg 20-tal trasiga och inga nya hade vi heller. :rofl: Så jag ringde min pappa som fick åka tre mil för att ge mig en fungerade propp. Jag hade inte ugnen och tvättmaskinen igång samtidigt när jag var själv hemma efter det - att byta styrka i proppskåpet var vi för lata (läs snåla) för. :D

Det är liknande här, på sina ställen fick jag ta slägga för att kunna få upp den nya bärlinan, så putanäten är klippta bitar, veckade efter stenarna, fäst där det går och instuckna i diverse håligheter men gnagartätt är det. :up:
Snälla, visa en bild som jag kan härma. Gnagartätt är min dröm!

• Gilla
Reactions: ptr
Snälla, visa en bild som jag kan härma. Gnagartätt är min dröm!
Hittar tyvärr ingen på hur jag gjort. Jag klippte kortare rutnät som där det gick häftades fast, tryckt in med lösa stenar i hål i grunden med lite bruk, klippt loss och böjt ut första raden som taggar. Jag ska se om jag kan fota nånting i morgon, men det mesta är nog utom synhåll nu under däcket.

Jag gjorde på samma vis i hönshuset, satte putanät och skiva på väggarna och i alla skarvar, nätade runt dörrkarmen med så det inte ska löna sig att försöka gnaga hål.På tröskeln har jag gjort på samma vis att jag klippt första raden så det står ut som taggar och går inte att krypa under dörren som är lite otät. Nätet hidrar dem från att gnaga och taggarna gör att de inte kan krypa in, tar de sig nån vart så hamnar de bara mellan tröskeln och nätet. Där de tidigare klättrade upp och gnagde på ovansidan för att ta sig in sitter det också putsnät.

Så nu är råttorna, och mössen, puts väck! :D Tidigare var det så mycket råttor hos honsen att jag såg dem varje dag, flyttade bara på sig när vi kom. :yuck:

Liknande trådar

A
Tjatter När du glatt hejar på alla du möter. När du hör en bil långt innan du ser dem. När du känner igen postbilen på ljudet. När du kommer...
14 15 16
Svar
303
· Visningar
22 663
Senast: avslutat medlemskap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar