Du vet att du bor i ett ruckel,,,,

• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare avslutat medlemskap
  • Startdatum Startdatum
Haha tack för inbjudan, men det är nog närmare 2 h till dig tyvärr. :(

Förövrigt ser jag att du har samma golv i "gamla kontoret" som vi har i stort sett hela övervåningen på Kråkslottet! Vilket sammanträffande! (Fast vårt fortfarande är relativt helt...) :eek::laugh:
Kommer du hitåt nån gång så står inbjudan kvar och ainasoja kan nog garantera att jag är ofarlig om du är orolig. :)

Ja sånt boende är pittoreskt eller nåt , härdande var ordet jag letade.
Ja, man utvecklar en egenskap typ "jaha nu har (välj valfri husdel) gett upp, var är silvertejpen och ståltråden?" :D
Skulle man inte utveckla den förmågan skulle man bli psyksjuk på riktigt. :cool:

Det är aldrig för sent att ge upp som Homer Simpson skulle sagt. :p

[...]
Däremot 2 h är ju en bit att åka... :down:

Två timmar är mindre än den tid jag lägger på att pendla till jobbet. En väg, varje dag. Det är alldeles för mycket men med nuvarande jobb och bostadssituation är det ett faktum. Och jag är inte ett unikum.

Det är inte så att jag propagerar för att du ska åka och hälsa på @MacGyver det gör du som du vill med. Dock säger jag som @tanten att det inte kan ta två timmar från Stockholm till Katrineholm och fjärrtågen stannar ju även på Stockholm Syd.

Jag fattar inte heller hur ett avstånd på två timmar kan vara det som gör en resa till ett ohanterligt projekt.

Jag åker rätt ofta från Göteborg till Stockholm över dagen på grund av jobbet. Cykel en stund, tåg 3-4 timmar och sen tunnelbana en stund. Möte. Sen hem igen. Typ. Sådant är inte på något vis ovanligt.

Jag fattar inte heller hur ett avstånd på två timmar kan vara det som gör en resa till ett ohanterligt projekt.

Jag åker rätt ofta från Göteborg till Stockholm över dagen på grund av jobbet. Cykel en stund, tåg 3-4 timmar och sen tunnelbana en stund. Möte. Sen hem igen. Typ. Sådant är inte på något vis ovanligt.
Jag åker två timmar till skolan varje dag. Och två timmar hem. :D på måndag ska jag till veterinären, dit har jag 4,5 timmar enkel väg.

Men, 2 timmars enkel resväg hade ni väl inte åkt för en fika?
Jag har 2-2,5 timmar till Göteborg och hade inte satt mig på tåget dit om det inte vore för minst en heldag i stan. Malmö ligger en timme bort och dit har jag inga problem att åka för shopping/fika/bio eller vad det nu kan vara.

Du har aldrig bott i glesbygd förstår jag?

Nej, jag har bott i en by men med nära till allting. Längs Skånes kuster är ju generellt allting väldigt nära.

Alltså jag förstår ju att för många är 1-2 timmar (eller mer) till diverse behov standardavstånd, jag köper det. Men vi har ju alla olika måttstockar beroende på var vi bor. Det är ju okej att tycka 2 timmars resväg är långt om man är van vid max 30 minuter till allting tänker jag.

...och så låter vi tråden hålla sig till ämnet, och tar diskussionen om vad som egentligen räknas som "långt att åka" i en annan tråd. Tack. :)

/Mod

Lugn och fin nu, det är verkligen på G med containerbygget och jag tror det kommer att bli skitbra fast lite compact living men det blir dock 35 superisolerade kvadrat med golvvärme och stomme i tryckimpregnerat virke (ja vaf. jag drunknar ju i tryckimpregnerat så varför inte)? :D
Hinner du få färdigt till vintern då?
Kommer det finnas fönster :)?

Hinner du få färdigt till vintern då?
Kommer det finnas fönster :)?
Alla ytterväggar + fönster sitter där nu dvs. skalet, sen återstår isolering av väggar, gipsning, golvvärmen i sista tredjedelen och golvspånet där samt innertaket så, nej, jag har inte räknat med att flytta in förrän nästa höst.

Idag har jag städat och röjt ur pannrummet, imorgon ska gamla lillpannan monteras bort och slängas ut och så ska nya lillpannan in och kopplas. Här händer det mycket just nu och eftersom jag är ensam om det hela så tar det sin lilla tid då jag ska vara röjare, rörmokare och elektriker också samt snickare, golvläggare, plåtslagare och målare. :D

När jag var till golvfirman och beställde en bit våtrumsmatta så frågade han när dom skulle komma och lägga in den, jag svarade "ni ska inte lägga in ett skit, lägga och svetsa matta kunde jag när du fortfarande sket i trasor" och hans kommentar, "jävla Polack som kan allting, du kan säkert både rörmokeri, el och laga bilar". Jag svarade "ja hur f*n kunde du veta det?" :laugh:
Fördelen med småstäder är att alla känner alla och då blir tonen ganska rå men hjärtlig ibland. :D

Tja, jag gillar ju att ha det kallt i sovrummet så där brukar tempen få sjunka under 10 grader på vintrarna, lagom temp är när jag fryser om fingrarna om jag ligger och läser. :D

Än så länge har jag på ett element i hallen, badrummet, matrummet och vardagsrummet, resten är nog runt 14 grader eller lägre. :angel:

Jag fryser om fingrarna om det är under 20 grader 😂
Har 24 hemma i hela lägenheten, ligger under en tjock filt i soffan.

När barnens vän sa ”det blåser inomhus” . Ajdå, det låter inteså bra men det är inte illa men vi har inte plast som skydd mot vind utan sån där vindpapp och blåserdet rejält så är pappen inte lika tät som plast. Detär ju så bara i gamla timmerhus med brädisolering, falurött, vita knutar. Vi har rätt dåligt golv också, eller friskt men inget problem med radon inomhus iallafall.

Jag fryser om fingrarna om det är under 20 grader 😂
Har 24 hemma i hela lägenheten, ligger under en tjock filt i soffan.
Exet var lite gnällig så när tempen sjönk till 10 brukade jag låta honom slå på elementet i sovrummet. :cautious:Vardagsrummet är varmast i hela huset, där är elementen på för katternas skull, och min med för då är chansen större att jag får sova själv under täcket. ;) Där eldar jag även under vintrarna så där blir det riktigt varmt och när det blir riktigt kallt eldar jag även i köket och matrummet men då är det viktigt att ha dörren till sovrummet stängd så det inte blir varmt där inne!

Exet var lite gnällig så när tempen sjönk till 10 brukade jag låta honom slå på elementet i sovrummet. :cautious:Vardagsrummet är varmast i hela huset, där är elementen på för katternas skull, och min med för då är chansen större att jag får sova själv under täcket. ;) Där eldar jag även under vintrarna så där blir det riktigt varmt och när det blir riktigt kallt eldar jag även i köket och matrummet men då är det viktigt att ha dörren till sovrummet stängd så det inte blir varmt där inne!
Man är verkligen olika! Är det under ca 17-18 i sovrummet så blir min näsa iskall, oavsett hur tjocka täcken jag har! :D men över 20 känns för varmt. Skulle nog föredra att ha 21-22 i hela huset men då blir hunden för varm och elräkningen för dyr. :rofl:

Jag hade ju dött 😂
Älskar att sova när det är riktigt varmt och gosigt.

Liknande trådar

A
Tjatter När du glatt hejar på alla du möter. När du hör en bil långt innan du ser dem. När du känner igen postbilen på ljudet. När du kommer...
14 15 16
Svar
303
· Visningar
22 663
Senast: avslutat medlemskap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Västeråsträffstråden
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA