Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
När det första man gör när man vaknar och det sista man gör innan man lägger sig är att fixa med hästarna.
När ens största problem när man blir akut sjuk, får åka ambulans och blir inlagd på sjukhus är hur någon annan ska kunna ta hand om hästarna och hur de ska klara sig utan godnattpussen och man tycker att det är helt normalt.
... när man automatiskt tar tygelfattning på alla snören, rep och remmar som råkar hamna i händerna på en.
... är ute och går och tänker "vilken bra galoppsträcka det här skulle vara!"
.. när man aktivt noterar alla vita plastpåsar och annat som en häst eventuellt skulle kunna skygga för
... när man går upp klockan 5-6 en helg morgon för att åka på tävling med hästen.
... när man väljer bil efter hur bra den är att dra med och frakta grejer i.
... när garderoben med hästkläder är större än garderoben med vardags- och finkläder tillsammans.
När man hittar alla möjliga hästprylar i bilen och lite hö och halm och inte ens bryr sig längre till dom chockade medresenärernas förfäran
När hundfolket frågar vad det är för nytt superhundgodis jag har skaffat till hundarna som dom är helt galna i och man svarar självklart att det är hästgodis...
När alla skor och jackor bär spår av häst och man inte längre bryr sig...
När man smackar och hejar på bilen på "upploppet" (raksträckorna) och gör halvhalter och berömmer den när den lyssnar
När det är helt normalt, enligt en själv, att paketera hästskit och skicka med posten. Vilket inte bekanta och vänner tycker, även om de förstår orsaken.
Mina döttrar tyckte alltid att det var fruktansvärt pinsamt att åka och handla med mig. Trots att jag hade "snyggjacka" och "normala" kläder ramlade det alltid ut havrekross ur fickorna när jag tog upp plånboken, och även i plånboken hade det ofta smugit sig inte några höstrån och lite bös.
Det som tog priset var dock när havrekorn började gro på golvet i hästbilen.... Vi tyckte det var så kul så vi lät dem vara kvar, och det blev en liten mini-åker..... Minns att några strån nådde upp över kanten på bakrutan!
Min stallchef har en gräs och mossa där man har fötterna på sin maratonvag. Hon lägger tid på att köra sina hästar i stället för att städa vagnen kan man säga. Frön och annat har legat så länge att det börjat gro. Apropå ovan inlägg...
När man har hö och smulor av hästgodis överallt, t.o.m. innanför skalet till mobilen
När man tycker det är helt normalt att få tömma grus ur bh´n efter att ha kört häst
När man inte blir rädd när snoret är mörkbrunt när man snyter sig för man vet att det är damm
När bilen alltid luktar lite mystiskt
Hästmänniskan
Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.