Har du varit med om något liknande. Har någon sagt något sånt till dig att du minsann inte ska besvära XXX? Har du kanske själv sagt så till någon? Jag skulle väldigt gärna vilja veta varför man säger så över huvud taget. Hur kan man ha mage att göra det? Hur kan man bara komma på tanken?
Jag tror att man säger det för att det är så man känner. Den som uttalar det kanske inte heller har full koll på sociala koder och säger precis som det är. Och det måste man ju ha rätt till. Samma rätt som du har att säga din mening. Att det sedan kan uppfattas fel och uppfattas som otrevligt är ju givetvis en risk man tar.
Ja, jag har hört det uttalas. I mitt eget hem, att jag inte borde vara i närheten av Stina för hon gillar inte mig. Tufft för Stina, då får hon packa sig ut ur mitt hem.
Som andra redan skrivit tror jag att det kan vara läge att titta på de inlägg som INTE håller med dig. Det finns ett skäl att du hamnar i de här situationerna, och det är inte andras ansvar och fel. Det hänger på dig hur du blir bemött.