Nu har jag fått en tid för mr. Den 5/december, det är en extra insatt dag på en söndag för att köerna är så långa att jag skulle behöva vänta allt för länge annars. Det känns bra att få det kollat.
Befinner mig i en svacka nu, vi var tvungna att sänka dosen Litium och pladask föll jag ner i det djupaste djupa. Nu ska vi prova att öka den igen men ta blodprov ofta så jag inte får Litiumförgiftning igen. Har verkligen mått skit, så ångestfylld, trött, deppig, omotiverad, inget känns roligt, jag har planerat min död in i detalj, funderat på exakt vad som krävs och sen hur jag kan spetsa till det lite extra för att vara säker på att jag ska dö. Pratat om döden och tänkt på döden.
Mest legat på min soffa och bara gått ut för livsviktiga ärenden och mina hundar. Det känns jobbigt att tänka på att hundarna som känner av mig så mycket och mår dåligt när jag mår dåligt, att jag utsätter dom för min sorg. Och att jag ibland kommer på mig själv att vilja prata om mitt självmord och förklara detaljerna som om någon annan vore intresserad och sen kommit på att oj, för dom allra flesta är inte det något man tänker på hela tiden och jag vill ju inte oroa någon så nu är jag tyst istället. Absolut bästa metoden.
Mitt minne är hemskt. Som till exempel när jag pratade med min kille igår och inte kom ihåg ordet häck utan fick förklara buskar som sätts bredvid varandra. Händer flera gånger varje gång jag pratar med någon. Ringde mamma för att bestämma tid till dagen efter bara för att få höra att vi ju hade pratat 15 minuter tidigare om det. Kollade i samtalsloggen och då kunde jag se det, men inte minnas.
Rulltrappor är hemskt, jag kan inte bedöma vilken fart och var jag ska placera foten, sist ramlade jag framlänges i trappan och tappade allt jag höll i.
Min dumma autism, detaljerna tar över helheten, jag rensade mina skafferier på gammal mat, det blev 7 stora kassar så rejält mycket som kasserades eftersom jag inte har lagat mat på väldigt många år. Men sen skulle ju det andra tillbaka in igen. Jag bara stirrade framför mig och kunde inte förstå hur, försökte dela in det i kolhydrater och konserver och bakning men allt som allt tog det mig nästan 6 timmar med 3 skåp, orimligt egentligen
. Men min hjärna fungerar så. Toppen kul, verkligen .
Och så undrar folk varför jag har det stökigt i skåp och lådor och garderober. Jag kan ju liksom inte ens vika en t-shirt utan krångel så jag bara proppar in allt. Och att rensa och organisera blir ju heltidsjobb för mig