Har pratat med läkaren nu och det var intressant, hon sa att jag inte ska oroa mig allt för mycket för tumör, att det är lika möjligt att det är hormonerna själva som orsakar allt. Kanske får man medicin mot det också? Glömde fråga. Eller ta bort en specifik medicin jag haft i många år.
Det är så tydligt att läkare blir helt avrubbade av sitt jobb ibland. Det är väl självklart att man blir rädd när dom ens nämner hjärntumör. Försök att inte oroa dig är faktiskt ganska korkat att säga när man även nämner så allvarliga saker.Ett problem med dom få jag pratat med är att alla pratar om hur liten risk det är att det är en tumör eftersom det finns 2 möjliga orsaker till. Men jag känner ju inte igen något av det här som händer mig nu sen tidigare. Troligtvis är det ju ingen tumör utan något annat men något är fel för jag fungerar inte i vardagen som förr. Det är förhoppningsvis ingen fara men jag kan sakna att bara få prata av mig med någon utan ständig pepp, procentuella risker och kalkyler och super entusiasm och ord om att det absolut inte kan vara en tumör fast läkaren uttryckligen sagt det är ett alternativ och mr ska tas vilket ju troligtvis inte skulle göra annars. Jag går inte runt och tänker på det hela tiden, kör på som vanligt men ibland dyker en jobbig tanke och jag skulle så gärna vilja prata med någon som bara lyssnar, ställer pedagogiska frågor och jag kan få utlopp för oron när den kommer. Inte bara prat om regnbågar och guld. Hej och hå vad bra allt är. Oavsett orsak mår jag ju skit dessutom.
Jag vill inte gräva ner mig i sånt jag inte vet, men jag borde ha rätt att få vara ledsen och rädd också. Jag visar sällan sånt men det här har dragit igång mycket. Jag håller allt för mig själv i princip men skulle vilja att någon lyssnade och inte körde över och plattar till allt. I mitt verkliga liv alltså.
Och man blir väldigt ensam i det, lämnas bara vind för våg.
Men det ska finnas kuratorer i samband med såna här saker att få kontakt med om det är något man vill.
Och om det skulle visa sig att det är en tumör du har så finns det väldigt mycket dom kan göra.