Drömvärlden

Jag vaknade imorse, och sakta färdades jag från drömmarnas ljuvliga värld till den vakna världen. När det slår mig att jag har lämnat paradiset och kommer att vara tvungen att leva i den vakna världen i ca 16-17 timmar så blir jag alltid lika ledsen och besviken.
En av mina starkare önskningar är att man skulle kunna vända på dygnet, i bemärkelsen att man skulle sova i 16-17 timmar och bara behöva vara vaken i 7-8 timmar varje dygn. Nu funkar inte min kropp så tyvärr, utan om jag försöker sova för länge så mår den inge bra. Så jag måste försöka finna mig i att det är såhär fördelningen ser ut. Men det skaver verkligen.

I mina drömmars värld är allting vackert, starkt och fantastiskt. Jag upplever helt underbara känslor som jag aldrig nånsin har upplevt i det vakna livet. Starka, ljuvliga, fantastiska, njutbara känslor av kärlek, lycka och eufori. Alla upplevelser i drömmarnas värld är mycket starkare och intensivare än den supertråkiga bleka vakna verkligheten. I jämförelse blir den vakna verkligheten nästan en plåga – nånting man bara måste försöka ta sig igenom i väntan på att åter få sjunka in i den fantastiska drömvärlden. För det är dit jag vill och längtar mest hela tiden. Där kan jag känna enormt stark glädje och lycka.

Jag tror nästan att jag kan påstå att de absolut bästa upplevelserna jag har haft i livet har jag haft i drömmarnas värld...
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok För drygt 10 år sedan plöjde jag böcker om hälsa och framförallt hormonell hälsa, och läste boken “Kaos i kvinnohjärnan” för första...
Svar
8
· Visningar
925
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Den 7 Februari 2023 ändrade jag mitt liv för alltid. Jag gick upp för en bro som en man kom ner som kvinna. Det var en ganska kall...
16 17 18
Svar
342
· Visningar
61 358
Senast: Tranan
·
  • Artikel
Dagbok Jag hade den mest fantastiska dröm inatt. Jag drömde att jag läste en bok som innehöll den mest märkvärdiga och besynnerliga berättelse...
Svar
0
· Visningar
264
Senast: Takire
·
  • Artikel
Dagbok Sedan jag började att "dela tankar" här i en dagbokstråd, har jag sett flera fördelar med att göra just det. Det är ett väldigt nyttigt...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
22 436
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp