Att vara Jessica

IMG_4491.jpg

Den 7 Februari 2023 ändrade jag mitt liv för alltid.
Jag gick upp för en bro som en man kom ner som kvinna.
Det var en ganska kall natt runt 21 tiden.
Jag hade tagit beslutet. och ringde en god vän och jag tror (för jag mins inte riktigt) att jag stor bölade min vän i örat ett bra tag innan jag kunde säga att jag var trans till min vän. Hon svarade med lite frågor. men jag jag mins inte vad. vi pratade i 3 timmar om olika saker som vi ofta har gjort. kom hem och la mig i sängen. Sickade några sms till olika betrodda vänner. somnade. och sov länge.
detaljerna är tyvärr glömda. Men det var starten. i de närmsta dagarna kom jag ut till flera. jag var så nevös för varje person. Men det finns så mycket kärlek i denna värd. Jag kan inte känna att jag förtjänade det. det var en annorlunda tid som var euforisk utan dess like. En av mina kompisar undrade om jag gick på några droger. Men jag var bara hög på livet. för första gången på mycket länge var jag lycklig.
Kom ut här på buke något senare. Och ni alla har vart underbara.
När någon frågar varför jag heter Jessica så säger jag att jag fick det som en gåva av vänner. ( @skiesabove ) ska ha all kred. för det! Tack <3
Börjare med hormoner i juli och det blev en total kortslutning av hjärnan. Hela om värden förändrades på någon månad. Hur jag upplever värden blev annorlunda, hur jag fungerar är annorlunda. ni förstår. Jag lever ett nytt och bättre liv. Jag fick ett nytt liv!
Det har verkligen inte varit lätt. Det kommer verkligen inte vara lätt någonsin. Men nu har jag en anledning att leva och hantera mina problem och se ljust på livet. även om jag misslyckas katastrofalt ibland. Det är att resa sig upp. hitta balansen och gå vidare!
Visst skulle jag vilat startat detta tidigare. helst när jag viste vid 10 års ålder. Men jag kan inte göra något åt det förflutna. Jag kan bara se framåt. Och det är vad jag tänker göra.

Jag kom fram till att jag har ett bättre liv nu än vad jag någonsin haft.
vist jag har betalt för att komma hit.
men det har förändrat mig, mina relationer och minna minen.
jag kommer aldrig kunna säga att jag ångrar detta för hur ska man kunna det?
Hur skulle man kunna ångra det som har gjort att jag nu känner mig lyckligare än vad jag någon sin gjort.

men så mycket har ändrats för mig.
Jag kunde aldrig tro det.

Det var mycket nytt folk på kontoret idag.
men ingen gjorde någon som helst grej över att jag var trans.
Det var bara en man på parkeringen som glodde ögonen ur sig.
Så pass mycket att en kollega kommenterade det. men jag börjar vänja mig vid det.
De får väl titta på mig om de vill.

I morgon kommer min chef på besök för att arbetsleda.
vi får se.
det går nog bra.

Oj vilka dagar

Mina vänner säger att jag passerar som kvinna nu och jag har börjat accseptera att de talar sanning.
Min talpedalog tycker att jag inte behöver fler lektioner.
känner mig mer i balans och harmonisk än någonsin.

Har varit på några dejter, och tittat och lagt bud på en lägenhet.
för två år sedan kunde jag inte tro att mitt liv kunnde kännas så bra.

1725796236851.webp

det är 579 dagar sen jag kom ut som trans och 428 dagar sen jag började med hormoner.

Ha det bra alla <3

Jag har varit på några fler dejter och det känns underbart.
Ska träffa en tjej som det känns väldigt bra med nu på fredag.
Senast vi träffades så var det verkligen härligt och fint.
Hon är en riktigt fin person som jag verkligen har börjat lägta efter.
Får se hur det utvecklar sig.
Fick lägenheten. flyttar den 1 dec.

Senast ändrad:
Jag fick en sån härlig bekräftelse på att jag börjar passera som kvinna.
Och jag har levt så högt på det sen det hände i lördags.

Jag och min "lillasyster" Linnea stog och pratade med varandra utanför en sporthall på eftermiddagen.
Vi väntade på att hennes son skulle komma ut efter träningen.
Fram kliver en kvinna ca 40 års åldern. Hon börjar prata med oss två om radom saker.

Och hon frågar om jag fick åder brock när jag fick henne och pekar på Linnea.
Nä det kan jag inte säga att jag fick då hon är min lillasyster.
Hon svarar, oj ni såg verkligen ut som mor och dotter.
(Här glider mina tankar in på om man ska ge numret till specsavers eller annan optiker)

Men hon börjar fråga om våra barn etc, och vi båda säger att det har vi inte upplevt med något åderbrocks eller liknade.
För hon var trevlig och verkade behöva ventilera lite.

Efter samtalet stog jag och Linnea och tittade på varandra och undrade vad hände.
sen var vi så glada att över att vi bägge har kommit så långt i vår resa att vi blir tagna för kvinnor i en vardagsmiljö.

Jag var så glad att jag grät av det hela.

Jag fick en sån härlig bekräftelse på att jag börjar passera som kvinna.
Och jag har levt så högt på det sen det hände i lördags.

Jag och min "lillasyster" Linnea stog och pratade med varandra utanför en sporthall på eftermiddagen.
Vi väntade på att hennes son skulle komma ut efter träningen.
Fram kliver en kvinna ca 40 års åldern. Hon börjar prata med oss två om radom saker.

Och hon frågar om jag fick åder brock när jag fick henne och pekar på Linnea.
Nä det kan jag inte säga att jag fick då hon är min lillasyster.
Hon svarar, oj ni såg verkligen ut som mor och dotter.
(Här glider mina tankar in på om man ska ge numret till specsavers eller annan optiker)

Men hon börjar fråga om våra barn etc, och vi båda säger att det har vi inte upplevt med något åderbrocks eller liknade.
För hon var trevlig och verkade behöva ventilera lite.

Efter samtalet stog jag och Linnea och tittade på varandra och undrade vad hände.
sen var vi så glada att över att vi bägge har kommit så långt i vår resa att vi blir tagna för kvinnor i en vardagsmiljö.

Jag var så glad att jag grät av det hela.
Va fint! Det förstår jag verkligen glädjer dig ☺️

1730826926807.webp

Var ute på staden igår på väg till en middag med vänner.
men fick känslan att jag blev ut stirrad av lite folk här och där.
Kan vara att jag har det jobbigt just nu att mamma är väldigt sjuk, kan vara att jag inte varit ute så mycket på senaste tiden.

Var på Ikea idag och köpte flytt kartonger.
kände mig ganska ut stirrad igen.
Och vissa tjejer, och det är tjejer som gör detta. tittar en i ögonen, sen tittar de upp och ner på en. som de bedömde min klädsel. jag får vänja mig.
över på FB får jag reda på att jag inte längre ska gå i keps eller gympadojor. :rofl: för att jag är en Dam! sånt gör inte damer!
Ja jag vet vem det var kära buke vän :love:
flytten går väl inte så bra.
har lite för mycket i mitt liv som pågår

Var på Ikea idag och köpte flytt kartonger.
kände mig ganska ut stirrad igen.
Och vissa tjejer, och det är tjejer som gör detta. tittar en i ögonen, sen tittar de upp och ner på en. som de bedömde min klädsel. jag får vänja mig.
över på FB får jag reda på att jag inte längre ska gå i keps eller gympadojor. :rofl: för att jag är en Dam! sånt gör inte damer!
Ja jag vet vem det var kära buke vän :love:
flytten går väl inte så bra.
har lite för mycket i mitt liv som pågår
Jag går i keps när jag vill och känner för det 😊 likaså i gympaskor, vad skall man annars gå i som är bekvämt?

@Bilburen och @Tonto ta det inte så hårt, jag ser det som ett skämt. men jag skulle gärna vilja ha ett par fina skor men strl 46 är ett handikapp här.
Fast jag ser det inte som ett skämt. Att hela tiden förstärka idéer om att män är män för att de klär sig på ett visst sätt och kvinnor är kvinnor för att de klär sig på ett annat sätt bidrar bara till att cementera gamla könsroller. Uppenbarligen så är jag väl en man då, eftersom att jag har sneakers, keps och handlar på herravdelningen.... så himla töntigt.

Fast jag ser det inte som ett skämt. Att hela tiden förstärka idéer om att män är män för att de klär sig på ett visst sätt och kvinnor är kvinnor för att de klär sig på ett annat sätt bidrar bara till att cementera gamla könsroller. Uppenbarligen så är jag väl en man då, eftersom att jag har sneakers, keps och handlar på herravdelningen.... så himla töntigt.
Fast jag tänker att man ändå måste förstå att ”kvinnligheten” är viktig för @Tranan som ändå kämpat hela livet med att just dölja den. För dig och mig spelar det kanske ingen större roll som inte har behövt brottats med detta.
Då tycker jag att det är hårt att kalla det ”töntigt”.

Liknande trådar

L
  • Artikel Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 983
Senast: manda
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Först tänkte jag skriva i en kropp som inte orkar, men grejen är att ju längre tid jag varit sjuk desto mer en del av mig känns kroppen...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 211
Senast: manda
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Då är det alltså dags att försöka lära sig skriva ett nytt år. Det brukar ta ett tag för mig innan det sitter i huvudet, och jag kommer...
Svar
0
· Visningar
860
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
2 163

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mata småfåglarna
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar