Dricker dåligt

B

Blossom7

Hej

Är det någon som har något bra knep för att få hästen att dricka bättre. Min lilla pålle dricker jätte dåligt nu när det är kallt ute. Bajsarna blir små sten hårda kulor.
Hon har hink inne, så jag ser verkligen att hon dricker lite.
Jag har provat med att lägga betfor i vatten hinken, har även provat att hälla i lite B-vitaminer (som hon i vanliga fall älskar). Men ingenting hjälper.

Alla tips och råd mottages tacksamt!
 
Sv: Dricker dåligt

Dun kan ju blanda i lite melass i vattnet, de flesta hästarna gillar ju det! Annars så känns det som att om dom har fri tillgång på vatten så dricker väl dom om dom känner sig törstiga?! Min dricker inte heller mkt...
 

Liknande trådar

Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 765
Senast: Bee
·
Hästvård Hej! Behöver lite råd och tips!☺️ Köpte ett halvblod på 17år för 1 månad sedan. Ej igångsatt, har inte blivit riden regelbundet på flera...
Svar
12
· Visningar
1 341
Senast: KAROLIJNAH
·
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 301
Senast: Castellini
·
Hundhälsa Hunden kräktes i går em upp all sin mat (färskfoder) och därefter varit dålig i magen. Har kräkts vitt skum/genomskinligt slem i natt...
Svar
3
· Visningar
1 442

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp