PetiteFrancaise
Trådstartare
Jag hittade en flaska påskmust längst in i kylen som gick ut den 24 juni 2019. Är den ok att dricka ändå? Det är en plastflaska om det nu har ngn betydelse.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag hittade en flaska påskmust längst in i kylen som gick ut den 24 juni 2019. Är den ok att dricka ändå? Det är en plastflaska om det nu har ngn betydelse.
Jag öppnade i veckan en turkiskt yoghurt med bäst före 14/11-19, inga problem att ätaApropå gammal mat/dryck, jag öppnade en hink turkisk yoghurt på nyårsafton med bäst före-datum 20/1. Den åt jag av idag och den smakade fortfarande bra, och exakt likadant som den 31/12. Jag visste inte att yoghurt höll så länge .
Sur mjölk som sur mjölk,same shit diffrent nameApropå gammal mat/dryck, jag öppnade en hink turkisk yoghurt på nyårsafton med bäst före-datum 20/1. Den åt jag av idag och den smakade fortfarande bra, och exakt likadant som den 31/12. Jag visste inte att yoghurt höll så länge .
Men herregud...det är väl bara att smaka?
Sur mjölk som sur mjölk,same shit diffrent name
Det är för att mjölk inte kan bli sur idag. De bakterierna tas bort, så när mjölken är dålig numera så är den helt enkelt rutten, inte sur.Fast en gång för längesedan drack jag sur mjölk direkt ur paketet hos mina morföräldrar. Den smakade inte som den turkiska yoghurten .
Det är för att mjölk inte kan bli sur idag. De bakterierna tas bort, så när mjölken är dålig numera så är den helt enkelt rutten, inte sur.