Dressyrtävling

H

Henchen

Var på dressyrtävling idag ponny och tittade.
En ryttare red först fel en gång, och sen innan hon startade om momentet la hon till en volt. Sedan red hon fel väg när hon skulle vända upp och göra halt, och rider säkert 20 m innan domaren blåsde av.

Då hon blåser tre gånger (uteslutning) så blir vi alla ganska förvånade då hon tidigare bara blåst en gång, och vi då uppfattat det som endast två felridningar.

Detta gjorde att laget troligen kostades en seger, men det är ändå inte huvudsaken. Men hur är det nu måste inte domaren visa felridning? Vill ha lite hjälp med detta!

Sv: Dressyrtävling

nej,inte om det är så att du gjort halten vid fel bokstav lr ökat tex till p istället för m

tror inte det iaf,har aldrig varit med o att de blåst för sådana felridningar,tycker de e bra,stör inte ridningen

okej, men det här var en volt innan hon red momentet efter en felridning, och den räknade hon som en felridning också...

lade hon en volt för att komma tillbaka och kunna rida rätt väg, eller var volten eg "onödig"?
för om man lägger en volt för att kunna rida rätt väg kan det ju inte bli felridning men om man är på rätt plats på banan och lägger en volt för att få bättre koll på hästen kan säkert domaren döma det som felridning.

Okej, det var precis innan hon skulle påbörja därifrån hon missat, en volt alltså, som inte var med i programmet.

Liknande trådar

Ridning Min medryttarhäst är världens snällaste, tryggaste och lugnaste pojke, för någon vecka sedan red vi förbi ett garage där någon plötsligt...
Svar
6
· Visningar
2 330
Senast: SkorpSmulan
·
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 978
Senast: QueenLilith
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 366
Senast: alazzi
·
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 691
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023