Dressyrsnackis nr 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
@mooi , Jag kom att tänka på ett ställe som har fullservice, iaf har haft. Och som jag har hört gott om. Mycke "dressyrnissar" där också, tror ägaren jobbat för Kyra tex. Inget eget ridhus, men ridavstånd till stora klubben med två.
Dock kan det vara svårt att få plats, poppis ställe och de som står där flyttar inte i första taget. :)

@mooi , Jag kom att tänka på ett ställe som har fullservice, iaf har haft. Och som jag har hört gott om. Mycke "dressyrnissar" där också, tror ägaren jobbat för Kyra tex. Inget eget ridhus, men ridavstånd till stora klubben med två.
Dock kan det vara svårt att få plats, poppis ställe och de som står där flyttar inte i första taget. :)

Tror jag vet vilket du menar :) Jättefint är det. Har hört lite blandat om det under tiden jag bott här -men så är det väl med alla ställen ;)

Tror jag vet vilket du menar :) Jättefint är det. Har hört lite blandat om det under tiden jag bott här -men så är det väl med alla ställen ;)

Sant, alla ställen passar ju inte alla personer :)
Jag skulle få dårdimpen där efter ett besök och stallgången fick sin dagliga dammsugning. Jag såg ut ungefär såhär :eek:
Gillar ordning och reda men blev rädd att jag lämnat ett fingeravtryck nånstans :nailbiting::D
Men alla är vi olika. :up:

Sant, alla ställen passar ju inte alla personer :)
Jag skulle få dårdimpen där efter ett besök och stallgången fick sin dagliga dammsugning. Jag såg ut ungefär såhär :eek:
Gillar ordning och reda men blev rädd att jag lämnat ett fingeravtryck nånstans :nailbiting::D
Men alla är vi olika. :up:

hm hm, lite det jag menade. Och den personliga dammvippan kopplad till boxen :nailbiting::angel:

I mitt stall har vi kollektiva inslöpp och kvällar men man kan köpa loss de passen för en rimlig summa och även köpa fullservice.

jag tar gärna kvällar för att få ned hyran, 2 hästar i sthlm är ingen räkmacka :) men utan möjlighet att köpa loss tjänster hade det aldrig gått.

Mig tar det 1,5-2,5 timmar i stallet för 1 häst. Slarvar inte men hästen är inte så stor så går fort att kolla igenom henne ;)

haha! den missade jag :p

Kan säga såhär: Jag har hört en del mer eller mindre lustiga saker om det stället och att ägaren är mycket speciell (jag känner inte ägaren, och har bara hört förnamnet nämnas + vad X jobbar med). I alla fall berättelser som gör att man inte är sugen på att stå där -även om jag är väldigt ordningsam själv och sådär.
Hursomhelst, jag letade stallplats och blev kontaktad av X som hade en stallplats som lät lämplig. Fine tänkte jag, dit åker vi och tittar. Kommer dit och det är jääättefint, väldigt gulligt stall och hagarna ser bra ut osv. Dock reagerade jag på att det var väldigt rent i stallet, som om det var urskurat, men hästarna var inte på bete... X kommer, presenterar sig och börjar prata med mina föräldrar som är med. Vid presentationen klickar det till i huvudet på mig. Sedan får jag syn på en logga på kläderna och DÄR lägger min hjärna ihop 1+1=2 och jag inser vart jag är :eek::nailbiting:. När vi gick för att titta på utrymmena så fick jag bromsat ner min pappa och bara väser "INTE HÄR! jag berättar varför i bilen". Sedan tacka för visningen (och det ÄR ett bra ställe -om man kommer överens med X, och jag vågar faktiskt inte chansa) och sedan fundera på saken....

@mooi Kan du inte betala en slant till någon ungdom eller liknande som kan ta en del av dina pass? Bara en tanke...

Nej, kan inte komma på nån som skulle kunna göra det. Just nu så har vi lite hjälp med att täcka luncherna (som är svårast att lösa pga jobben) -av stallägarens 80-åriga farfar ( :love: ).

Kan säga såhär: Jag har hört en del mer eller mindre lustiga saker om det stället och att ägaren är mycket speciell (jag känner inte ägaren, och har bara hört förnamnet nämnas + vad X jobbar med). I alla fall berättelser som gör att man inte är sugen på att stå där -även om jag är väldigt ordningsam själv och sådär.
Hursomhelst, jag letade stallplats och blev kontaktad av X som hade en stallplats som lät lämplig. Fine tänkte jag, dit åker vi och tittar. Kommer dit och det är jääättefint, väldigt gulligt stall och hagarna ser bra ut osv. Dock reagerade jag på att det var väldigt rent i stallet, som om det var urskurat, men hästarna var inte på bete... X kommer, presenterar sig och börjar prata med mina föräldrar som är med. Vid presentationen klickar det till i huvudet på mig. Sedan får jag syn på en logga på kläderna och DÄR lägger min hjärna ihop 1+1=2 och jag inser vart jag är :eek::nailbiting:. När vi gick för att titta på utrymmena så fick jag bromsat ner min pappa och bara väser "INTE HÄR! jag berättar varför i bilen". Sedan tacka för visningen (och det ÄR ett bra ställe -om man kommer överens med X, och jag vågar faktiskt inte chansa) och sedan fundera på saken....

Oj! :nailbiting:
När jag var där på besök då två kompisar stod uppstaplade så stod jag själv i ett annat stall på samma sida älven. Ett mysigt och charmigt stall men på andra sidan graden av renlighet. Varav lin rädsla att sätta ett fingeravtryck på fel ställe. Dock vet jag att mina vänner trivs, men dom hade oxå flytt "mitt" stall pga oredan där.

Har flyttat därifrån nu till ett lagom rent stall. Trivs toppen med läge, pris, stallkamrater men dock lite svag "ledning" för min smak. Letar nytt lite sporadiskt. Men svårt då mitt sto är dräktigt och ska föla i oktober :meh: Svårt att hitta nått som passar hennes behov som detta gör nu. Hade jag bara haft valacken så hade det varit mycke lättare.

Vi har också lite bekymmer med att fodringar missas i vårt stall. Det beror dock inte på jobb osv som gör det svårt att pussla. Jag gör egentligen det mesta i stallet, och har stallhyra därefter. Släpper ut alla dagar, tar (minst) en lunchfodring/dag (vi ger två dagsfodringar) och har två kvällar i veckan. Känns jobbigt att gå och lägga sig på morgonen (jobbar natt) och inte veta om hästarna får mat som dom ska:/. Just nu går iofs mina borta i en gräshage och fodras inte dahtod så jag hoppas att det blir bättre ordning till hösten:).

ligger stället i typ Torslanda? :D

Åh måste skriva nåt positivt också:D. Har ridit träning idag i 30 graders värme och gassande sol. Men vad gjorde det när ponnyn verkligen fattade det här med att byta galopp? Hon är lite efter bak men tar hjälpen direkt. Är så stolt och glad och nöjd! Jag har ju aldrig ridit riktiga dressyrbyten förut utan bara bytt med hopphästar-och då är det inte så knussligt. Är lite annorlunda nu:p.

Kan säga att jag var heeelt genomsvett efter ridningen:o. Tom stövlarna var svettiga och blöta och jag är tacksam över svart skoning i rumpan:o:D!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 415
Senast: Karminnie
·
Hästmänniskan Jag visste inte riktigt om tråden var mest lämplig på Hästvård eller här, men jag tänkte eftersom det mesta egentligen gäller hur jag...
2
Svar
22
· Visningar
5 972

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka