Amigo har ett tunt stalltäcke som är lite glansigt istället för bara bomull. Borde funka galant!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur gör ni med vita hästar när ni ska starta sent på eftermiddagen och hästen således ska vara ute på dagen-men heller inte bli smutsig? Täcke förstås, men vad använder ni för täcke när det är +20-25? Bomullstäcken verkar inte gå att köpa längre?
Sen undrar jag om nån har erfarenhet av kutterspån i ridhus, som underlag alltså?
@Wine-tee vet att vissa räknar "godkänt" som 58%, vet inte vart det kommer från dock.
Ja just det, den skrönan hade jag glömt bort. Nu var ju bara ena ritten på 58% men ändå.. Man kan väl ändå skriva "startad tom lb men kan mer" eller bara inte säga något om resultaten om man inte tycker de representerar hästens kapacitet.
Nu hade ju just denna bara startat två gånger men det har funnits andra som är tävlade med "goda resultat" tom LA som aldrig gått över 62% och som aldrig placerat sig. Kanske bara jag som inte skulle räkna det som goda resultat, inte vet jag.
Hur gör ni med vita hästar när ni ska starta sent på eftermiddagen och hästen således ska vara ute på dagen-men heller inte bli smutsig? Täcke förstås, men vad använder ni för täcke när det är +20-25? Bomullstäcken verkar inte gå att köpa längre?
Sen undrar jag om nån har erfarenhet av kutterspån i ridhus, som underlag alltså?
Åh sånt där är så hemskt. Hände mig också men då var det ett bettlöst träns som gav ett litet sår på nosryggen. Grinade hela dagen. Ponny var inte heller nöjd, för hon fick börja gå med bett igen, vilket hon inte gillade.Åhhhh jag känner mig som en djurplågare Var ut och galopperade i skogen en sväng, på hemvägen skrittjobbade jag lite och sen upp på banan och travade av honom, han var stark och lite tjafsig (inget ovanligt när det gäller honom) så jag blev lite irriterad (dålig människa). När jag kommer in i stallet och tar av benskydden märker jag att en pinne kilat in sig under benskyddet, den har även skavt ett sår, minimalt men ändå. Jag känner mig så hemsk, min stackars häst. Men han travade klockrent så hur skulle jag veta, men ändå. Åhhhhhh
@mooi jadu jag förstår precis och ypperligt väl. Spelar ingen roll om det är ditt scenario eller häst till salu eller utlånas eller vad man nu vill, det finns gott om exempel enligt dina tyvärr erfarenheter. Trött är ett milt ord för det blir man. Förstår inte vad det är för fel på folk emellanåt.
Men som sagt: du har ju ändå en lösning för sommaren för din fina häst som inte är alla förunnade så jag tror det löser sig som sagt. Guld är ju även att du dels inte är desperat och dels månar med all rätt, om ditt fina sto och vet vad som är värt det eller inte för henne, och vart det skiljer eller brister i fråga om att anlita ngn ny som ska ta hand om henne. Jag är helt övertygad om att utifrån de förutsättningarna kommer du hitta en toppenlösning för henne och dig, till syvende och sist, även om det är trögt nu och inte gått som det kanske kunde ha gjort optimalt