Dressyrsnackis nr 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dressyrsnackis nr 9

:love: otroligt hur enkelt allt kan vara egentligen, har för första gången fått min häst i en riktigt ärlig form! Vi konstaterade att det är fuxmonstrets fel att jag sitter så snett, att vi måste jobba för att för över vikten från vänster bog(flyttade mycket bog på volt och snurrade runt en gel det ^_^). Fick rida på en tygel och få ett ärligt stöd där, konstigt vad svårt det är med att göra sig förstådd med 2 tyglar ibland^_^.

Hästen fick beröm för sitt steg och sin resning.
Och jag vill tillbaka och träna varje dag i resten av mitt liv :D,
Saknar i alla fall redan ridhuset och det o leriga mjuka underlaget :love:

Nej jag tycker också att det låter konstigt. Men enligt ridskolechefen här är det så. Har inte kollat TR, om det ens står ngt där? Utan tänkte kolla här först.

Tydligen nån som gått en kurs. Har aldrig hört det förut. Anledningen att det kom upp är för att jag vill att klubben här ska andordna pay'n jumps och programridningar där vi annonserar även hos andra klubbar för att få fler starter. Enl ridskolechefen är det dock inte möjligt just pga bristen av godkända funktionärer. Jag tycker det är märkligt eftersom poj och pr inte är tävling och därmed har inte förbundet ngt att säga trodde jag. Får nog ta och skicka ett mail dit för att få klarhet.

Jag förstår precis hur du känner! Så har jag känt den senaste månaden (men jag har också fått in tre träningar, om vi räknar imorgon också, under den tiden). Vill rida och träna hela tiden! Extra roligt är det för de tränare man klickar med så att man förstår hur de menar och därmed gör rätt.

Vart var du nånstans och tränade?

Kungshaga, typ vid Eslöv ^_^ tar bara en halvtimme att köra dit för mig så är perfekt :).

Jag har aldrig någonsin hör talas om "godkända funktionärer". Varken vid tävling, p&j eller p&r.

Spelar ingen roll ..vår klubb har nog mest clearrounder i hela landet.

Senast ändrad:

Har hört samma diskussioner faktiskt:-)
På hoppsidan pay and jump är det så att det krävs en godkänd ansvarig person ( banbyggare förslagsvis) om man har resultatlista eller delar ut rosetter. Eller säljer rosetter till felfria ekipage. För att vara helt fri får man alltså inte dokumentera några resultat och sälja rosetter till alla oavsett om de är felfria eller inte.
Så pay and jump är lugnt!
Programridning är gissningsvis samma regler. Min klubb brukar ha riktig dressyrdomare på sånna dock!

Kungshaga, typ vid Eslöv ^_^ tar bara en halvtimme att köra dit för mig så är perfekt :).

Red du för CA? Jag rider för henne varannan vecka och när du skrev om att flytta bogen och snurra runt kände jag genast igen det :D Så när du skrev Kungshaga blev jag inte förvånad ;)

Jag har det angenäma problemet att det finns nästan fler träningar som jag kan åka på än jag har råd med. Det är ju så himla kul att träna när man får rida för bra tränare :)
Önskar mig en lottovinst :D

Red du för CA? Jag rider för henne varannan vecka och när du skrev om att flytta bogen och snurra runt kände jag genast igen det :D Så när du skrev Kungshaga blev jag inte förvånad ;)

Ja ^_^ har letat tränare ett tag nu så chansade på första bästa i tränarportalen :p, ett bra val tydligen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 415
Senast: Karminnie
·
Hästmänniskan Jag visste inte riktigt om tråden var mest lämplig på Hästvård eller här, men jag tänkte eftersom det mesta egentligen gäller hur jag...
2
Svar
22
· Visningar
5 972

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka