Dressyrsnackis nr 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dressyrsnackis nr 8

Fröken måste väl ändå kunna gå och bajsa samtidigt? Annars får ni träna på det, tänk om det händer under programmet?

Ja verkligen , stanna och bajsa är väl a och o att de lär sig inte behöva .direkt . Dagligen dags . Tävling eller ej .

Problemet är att hon är ridskolehäst och de flesta stannar för att vara snäll mot ridläraren som plockar upp under lektion. Det har jag också gjort och aldrig haft några problem på banan, tills nu... Får nog lära om vad som gäller med mig. Tack för sparkar i baken (path of clovers också) är ganska mesig mot henne i allmänhet... Borde nog vara lite tuffare!

Haha här har du en till som gillar sin middagsmat ;) (kunde inte låta bli då jag såg din film :d)

foppaknc3a4pp.jpg

Nja, väldigt tillgängligt måste jag säga. Sen märker iallafall inte jag av motorvägen när man väl är på plats. Utifrån motorvägen skulle jag tro att det är lätt att uppleva det bullrigare än vad det faktiskt är. Ur säkerhetssynpunkt anser jag att det faktiskt är värre att ha det som vi haft det nu, intill en landsväg med upp mot 70 km/h, där folk kör betydligt fortare än så än läget där borta.

Jag ser iallafall jättemycket framemot flytten och tror att dte kommer bli super för oss där borta! :)

vilka priser ni har i Stockholm :eek: 6800 per månad minst i stallhyra, sedan träningar man kommer ju lätt upp i 10000 månaden.:crazy:

Ska sluta tycka jag betalar dyr stallhyra:D

Ja, usch ja... Det drar iväg kan man ju lugnt säga.. Tyvärr är det väl standardpriser för lite finare stall här.. Där han står nu kostar han i snitt strax under 6000 kr/ månad (exklusive träningar, utrustning, bensin etc) och då har vi kvällsfodring enligt rullande schema var 17:e dag samt att vi sköter mockning och foderberedning på egen hand :)

KL
Blir tokig på mig själv och min hand. Tenderar att rida med öppen hand och min känsliga Drottning Madam af Allt gillar det INTE. Börjar fundera på att tejpa ihop handen :cautious: ;) eller finns det några andra övningar/metoder?

Oj, vad dyrt. Jag betalade 4100 på mitt gamla stall och 4900 där Z står nu och då tyckte jag att det var dyrt i början men att det överväger med utbildad personal, duktig tränare på gården och spolspilta. Dessutom får vi hjälp att tvätta ben när de kommer in från hagen om vi vill. Att det finns dyrare stall visste jag men att det var "normalt" med 6800 trodde jag inte...:crazy:

Jag vågar knappt skriva vad jag betalar i stallhyra:o. Nu har jag iofs mycket jourer (sex utsläpp plus tre kvällar och rätt ofta lunchar jag också). Bor dock väldigt nära stallet, 800 meter så det gör inte så mycket. Betalar 1.300:-/häst:D. Då ingår hö, men jag köper spän själv (hhämtar på såg-billigt) och foder förstås.

Stallet är precis bredvid anläggning där det i detta nu håller på att byggas ridhus:bow:!
1175082_10201314266770580_1655814368_n.jpg

Betalar 1900 då ingår strö, grovfoder , havre och betfor . Pass ca 12 st /månad. Vi har eget privat ridhus .

*knapplån*

Jag betalde 1800kr med 12kg hö, torv, mocking vardagar, in o ut släpp vardagar, ridhus, ridbana. Vi delade på kvällar o helger.

Ny styrelse gjorde att de blev 1850kr och då ingick hö, spån, ridhus o ridbana och alla fordringar delades på alla i stallet (4 fodringar om dagen)

Nu är det ändrat igen och nu är de 1000kr + 100kr om man vill ha spån. Hö får man köpa själv och alla fodringar delas upp. Just nu är det 4 hästar i stallet så en fodringar per dag.

Jag skulle gärna betala och ha mera service... Det är svårt att ha lunch när man bor 2,5mil från stallet och har 30 min lunchrast. Och jobbar oftast 12-19. Och middag är svår att fodra eftersom den är mellan 16-17...

Hugger en knapp.

Apropå tidigare kommentatorsdiskussioner. Ni som vill lyssna på proffs tittar på dressyren från Djursholm, Pia Fälth och Mats Eriksson kommenterar riktigt, riktigt bra. Talar tydligt, ger tips på hur rörelsen kan förbättras och vågar säga att något är bra och dåligt och varför det är det. Super! Måtte SVT höra och lära!

Ja fast ni står ju i obygden då blir ju priserna därefter givetvis .

Fioranos hyra tycker jag är dyr i jmförelse pga hur lite som ingår och hur mkt pass, samt Norrland ;)

Åh har inte tänkt på att kolla på deras sändningar! Har kollat fölauktion i em, får kolla Djursholm imorgon om jag hinner hem i vettig tid. Är jättekul att tävlingar börjat med websändningar!!

Tro mig, här i krokarna är det billigt. Det är mycket dyrare än man tror att stalla upp här! Vet faktiskt inte en enda stallplats här som är billigare!

Knapplån

En stallplats
bet. ca 3000 kr/månad inkl grovfoder (begränsad mängd) spån (begränsad mängd) och Krafft. utöver detta köper jag till extra krafftfoder, så summa ca 3200-3350 kr/månad.

Hyresgäst fodrar vardagskvällar och helger samt röda dagar.
Vi mockar själva. Har ridhus, dock en del uppbokat kvällstid.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter På onsdagen drar uppfödarnas egen tävling, Breeders Trophy, i dressyr igång ordentligt på Flyinge Kungsgård. Här hittar du allt du...
Svar
0
· Visningar
94
Senast: Gunnar
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
13
· Visningar
363
Senast: Cactus
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Lördag och en ny lagfinal står på OS-schemat när dressyrens lagmedaljer ska fördelas i Grand Prix Special. Här finns svenska starttider...
Svar
0
· Visningar
208
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Den 4-8 september är det dags för unghäst-VM i dressyr i holländska Ermelo. Nu är det klart vilka unga hästar som nominerats för att...
Svar
0
· Visningar
156
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama