Om ett par veckor anordnas dressyrtävling här på hemmaplan. Gräddponnyn är i bra skick och komplett vaccinerad, så jag ska kanske efteranmäla mig. Som hästägare utan egen transport är det ju fantastiskt lägligt liksom.
Jag blir äckligt nervös och känner mig smått illamående bara jag tänker på det. Är verkligen kass i sådana situationer och varken hjärna eller kropp funkar... Samtidigt är allt roligare tillsammans med Grädden och jag är ju nyfiken på att tävla. För att liksom ta reda på ifall nervositeten känns överkomlig/kan bli överkomlig med träning.
Motivering till att detta är ett dåligt tillfälle:
Ponnyn är mycket skeptisk till förändringar i hemmamiljö.
Känns ett snäpp ännu läskigare för att övriga i stallet kan titta på.
Lägsta klass är LA:3.
Motivering till att det är ett bra tillfälle:
Extremt smidigt att vara "hemma", sparar en hel del tid och skönt att slippa allt kring transport.
Jag kommer antagligen tycka det känns lika hemskt före ändå oavsett var/när jag tävlar.
Bra träning för ponnyhjärna.
LA är egentligen lagom nivå för oss. (är mest i mitt huvud jag tänkt att man brukar debutera med LC eller LB.)
= Egentligen ingen anledning att inte anmäla förutom nervositet.
Jag blir äckligt nervös och känner mig smått illamående bara jag tänker på det. Är verkligen kass i sådana situationer och varken hjärna eller kropp funkar... Samtidigt är allt roligare tillsammans med Grädden och jag är ju nyfiken på att tävla. För att liksom ta reda på ifall nervositeten känns överkomlig/kan bli överkomlig med träning.
Motivering till att detta är ett dåligt tillfälle:
Ponnyn är mycket skeptisk till förändringar i hemmamiljö.
Känns ett snäpp ännu läskigare för att övriga i stallet kan titta på.
Lägsta klass är LA:3.
Motivering till att det är ett bra tillfälle:
Extremt smidigt att vara "hemma", sparar en hel del tid och skönt att slippa allt kring transport.
Jag kommer antagligen tycka det känns lika hemskt före ändå oavsett var/när jag tävlar.
Bra träning för ponnyhjärna.
LA är egentligen lagom nivå för oss. (är mest i mitt huvud jag tänkt att man brukar debutera med LC eller LB.)
= Egentligen ingen anledning att inte anmäla förutom nervositet.