Jag har insett att jag måste få tag i en ny tränare. Har haft en fantastisk (med mycket humor, vilket behövdes till Tant) men hon gick och skaffade barn och flyttade långt bort
Testade igenom några andra i närområdet innan jag hittade rätt, och är inte riktigt intresserad av dem.
- En upprepar bara samma övning tills hon är nöjd med hästens genomförande, utan att ge instruktioner om hur man skall göra för att uppnå det bra resultatet. Hon struntar också helt i hur ryttaren sitter och inverkar.
- En säger bara positiva saker hela tiden. Tydligen rider jag perfekt hela tiden.
- En är riktigt populär bland andra i stallet men jag tycker mest hon uppmuntrar ridning med hästen ganska mycket bakom hand, samt med bakbenen i Pajala.
- En riktigt duktig men kan inte ta emot nya elever om man inte vill rida på 'standby' (vilket är svårt om man måste traila i 30 minuter för att komma dit.
- En annan duktig som man får traila i 15 minuter till på VEDERVÄRDIG HELVETESVÄG för att komma till. Seriöst, jag klarar knappt att ta mig dit UTAN släp
Jag vet inte, är det värt att försöka leta reda på nån ny? Hur hittar man en som funkar utan att behöva lägga ut massor av pengar på 'bortslängda' träningar om det inte funkar med mig själv, med hästen eller för att tränaren har konstiga idéer om vad dressyr är?
Jag är petig och vill hitta någon som 1, kan förklara, 2 kan ha fokus på hur JAG skall göra för att hästen skall göra rätt och 3 (typ viktigast) som ser till att hästen faktiskt jobbar rätt, och i form, inte bara böjer på nacken och krullar ihop sig fint (något som Fröken kan lite för bra).