Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Åh, bra info!Efter diskussionen om stång/bridong för ett tag sedan kan jag berätta att jag igår red på sprengers nya satinox-serie som gillades skarp av Fager! Har testat några andra varianter på stång och bridong men han har bara känts tung och blivit låg fram, dvs precis tvärtemot vad du vill ha för effekt. Men nu kändes han superfin!
Åh, bra info!
Min är ju lika, blir lätt tung och lägger sig på i stället. På träns är hon superfin på rätt bett. Hon gillar Aurigan och går nu på ett delat Sprenger.
Tycker det är extra svårt att passa in ett två-delat (en-ledat)på kandaret. Hur man än gör så hamnar de ju på/för nära...
Sen behöver jag väl en helt rak eller vinklad stång för att ta bort lan-tryck.
Lycka till!på lördag ska vi debutera MSV A och igår red jeg genom programmet. Håller på att rida in mina nya stövlar så jag hade väldigt svårt att rida treven, hade som inga skänklar Så han blev lite tung och inte helt genomsläpplig i skolorna. Men jag vet ju vad det beror på! Galoppen kändes helt okej, piruetterna är lite stora men han är ändå bara 7. Alla bytena funkade bra så nu har vi inget att skylla på inför lördagen!
På fredag är det dags att provrida fracken för att se att den går att rida i och att han inte blir livrädd
Lycka till!
Jag hade tänkt tävla 11/6 men tror jag hoppar över den och tävlar i juli istället. Är fortfarande glad över helgens tävling, och alltså vinst var ju superkul - men jag är så glad över att Fille var så glad på tävlingen. Han blir jättetaggad, inte så att han känns explosiv (spänd/flyga i luften) eller så, utan han blir positivt taggad och peppad. Han är nästan lättare att rida än hemma liksom. Hela hästen skärps och han blir både pigg och lyssnar på allt. Lite svårt att förklara
Det är så roligt att tävla när det känns så där!Lycka till!
Jag hade tänkt tävla 11/6 men tror jag hoppar över den och tävlar i juli istället. Är fortfarande glad över helgens tävling, och alltså vinst var ju superkul - men jag är så glad över att Fille var så glad på tävlingen. Han blir jättetaggad, inte så att han känns explosiv (spänd/flyga i luften) eller så, utan han blir positivt taggad och peppad. Han är nästan lättare att rida än hemma liksom. Hela hästen skärps och han blir både pigg och lyssnar på allt. Lite svårt att förklara
Lycka till!Imorgon blir det LA:3 och MSVC:1 igen.
1. Ska försöka rida rätt jäkla väg.
2. Ska försöka få 6: or istället för 4: or
Dagsformen 11 månader sen fölet föddes och 3 månader i ordentlig träning.
Visa bifogad fil 119970
Men du vet ju också varför det blev som det blev. Det är svårt att rida vilken klass som helst med en spänd häst!Då ver debuten i MSV A avklarad och det var väl minst sagt en misslyckad sådan. Han var fin på framridningen men det blåste som tusan så jag fick honom inte riktigt att slappna av. Inne på banan hamnade han lite bakom skänkeln och då blir kandaret lite för skarpt. Han dippar in nosen och blir låg på ett sätt han inte blir på tränset. Våra poäng spände från 0 till 7,5 Nollan kom på ett byte som inte blev... Eftersom han inte riktigt var framme för skänkeln blev allt lite sämre än det behöver vara, tex piruetterna. Men men, det är bara att bryta ihop och gå vidare...
Heja dig som dömer så! Vi hade en gång en domare som satte en 1a på en galoppfattning för att den inte var vid bokstaven, i en LC för ponny. Kommenterade att ponnysarna inte gick i form mm. Hon har ju inte anlitats igen!Var och dömde igår och jag älskar att döma låga klasser i ponnydressyr! Det är allt utom tråkigt för ponnierna smet och bockade om vartannat . Men barnen var SÅ duktiga och jag blir så imponerad av dom hur de är målmedvetna utan att bli arga. Lätt det bästa med att vara domare är att få se detta! Och i synnerhet när de läst kommentarerna från första klassen och rider lite bättre i andra. Så roligt!
Jag är lite gnällig när rörelserna inte är mellan rätt bokstäver. I synnerhet övergången från galopp till trav som ska vara efter hörnbokstaven. Blir underbetyg när de bryter av ute på långsidan. Men ingen 1a.Heja dig som dömer så! Vi hade en gång en domare som satte en 1a på en galoppfattning för att den inte var vid bokstaven, i en LC för ponny. Kommenterade att ponnysarna inte gick i form mm. Hon har ju inte anlitats igen!
Jag tror dessutom att det var LC1, där ska ju fattningen vara mellan bokstäverna.Jag är lite gnällig när rörelserna inte är mellan rätt bokstäver. I synnerhet övergången från galopp till trav som ska vara efter hörnbokstaven. Blir underbetyg när de bryter av ute på långsidan. Men ingen 1a.