@villhöver jag kom ihåg båda programmen!!
och grattis till fina procent!
Knapplån
I LB:3 tyckte jag att jag tappade lite bjudning så jag tröck på, tycker jag känner mig yvig och ostadig när jag rider så. men tydligen blev det jättebra för min tränare sa direkt ”vad bra du red”
tvåa på 68,5%! ÖD stod utanför banan(en annan från förra veckan) och sa: vilken fin häst! Jättefint ridet!
så det kan ju inte se så rörigt ut som vissa delar känns.
I LA:3 flöt hon på bättre och jag känner det som att hon är mer framme för hjälperna och jag behöver inte rida lika mycket. Känslan är bättre men tydligen blir hon då lite lägre i fronten och lite tom. Min tränare frågade efteråt om jag förstår skillnaden och vad som händer och det gör jag. Jag behöver inverka lite mer men när känslan är bra så låter jag henne vara och vi båda blir bekväma i det som är lite ”lagom”.
65,7% och en till andraplacering iallafall!
Det som drar ner mest på våra procent är att vi får 6or på alla mellangångarter. Haflingern och piloten kan inte länga. Blir kort och hastigt.
Nu är vi lite sugna att debutera MSV C:1…….. v20 om jag får semester. Annars blir det v.26 och det känns som en evighet men kanske är det bättre.
Har kikat på programmet och visst är det lite lurigt med endel svårigheter. Eftersom haflingern är så kort i kroppen är det ibland svårt att få till bra böjning i bålen och det kan nog synas väl i skolorna samt att hon måste var väldigt ihop för att få till de enkla bytena. Vi kan, men frågan är om det håller på tävling. Så måste jag lära mig ett nytt program igen
,