Dressyrschabrak

Miran

Trådstartare
Jag behöver några nya fina tävlingsschabrak, men vet inte var jag sa hitta dem eller vilka färger som kan tänkas passa.

Vitt funkar inte på min fräkniga skimmel, hon ser bara smutsig ut i det. :crazy: Har tävlat i svarta med silverbård, men det vore kul med något nytt.

Behöver tips på:

1. Färger som kan tänkas passa min häst.
2. Bra sidor att beställa från

Tack!:)

Sv: Dressyrschabrak

Mina favoritschabrak är från Eskadrons limited cotton collection, jag brukar köra dem via calevo.com

Har du en flugskimmel så gör de sig väldigt fina i brunt tycker jag, men även lite mer färg kan nog bli snyggt. Egentligen vilka färger som helst:D

Jag lånar tråden då jag undrar lite samma :) Jag har en brunskimmel, han ser oxå bara smutsig ut i vitt schabrak men på ngt sätt känns det fel att inte tävla med vitt schabrak?! ...men det finns kanske andra nyanser än kritvitt som ser vitt ut men inte gör att han ser smutsig ut? Vad brukar du ha förutom svart? Nån som har ngt tips?

gräddvitt/väldigt ljust beige är ju väldigt snyggt på inte-så-vita skimmlar tycker jag. Med en mörkare passpoal.

grått eller silver blir ju väldigt snyggt på skimmel, är den brun skimmel och mycket flugig är det inte fullt så snyggt, då är brunt bättre.

Har också en flugskimmel, tävlar i ett gräddvitt/ljusbeige schabrak med brunt kantband. Har köpt det på Granngården tror jag, Eskadron eller något, var inte dyrt.

Tycker överlag att den färgen passar bra till skimlar, man får bort den där "smutsiga" utseende som du pratar om.

Jag tävlade min skimmel först i svart schabrak med grå kantband men övergick senare till ljusgrått schabrak med silverpaspoal och mörkgrått kantband.

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
13
· Visningar
364
Senast: Cactus
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
601
Senast: Shaggy
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 205
Senast: LiviaFilippa
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 487

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka