Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Hon har iofs ganska rak rygg, MEN hög manke och lite överbyggd (står hon plant?) kan ställa till det om du väljer en väldig rak sadel (Albion t.ex.). Man ser att rygglinjen går uppåt.
Det bästa vore nog en normal-svängd/rak bom och rundbossor.Kanske Prestige, Dominus, Amerigo?
Kan tipsa om Prestige, vet iofs inget om deras dressyrsadlar men jag har en allround. Otroligt skön att rida i, prisvärd (min var ett halvår gammal och kostade 8500 kr) och ligger bra på min häst med rygg liknande ditt stos, bortsett från att han har mer manke.
Jag skulle rekommendera Albion, Frank Baines, Passier och Amerigo (hör med Ridin, det finns en modell som passar en häst med manke och en liten dip bakom manken som i övrigt är rak.)
Hästnyheter Sammanfattar min känsla också. Kan bli toppen men kan också bli botten. Jag tycker synd om ägaren som verkar fått så mycket oförtjänt skit.