Dressyrsadlar

Sv: Dressyrsadlar

Nu har jag jagat häst i hagen :D
här kommer lite ryggfoton, ni ser väl om det går att utläsa nått om vilken sadel som möjligtvis kan tänkas passa...

rygg1.jpg

rygg2.jpg

rygg3.jpg

rygg4.jpg

Hon har iofs ganska rak rygg, MEN hög manke och lite överbyggd (står hon plant?) kan ställa till det om du väljer en väldig rak sadel (Albion t.ex.). Man ser att rygglinjen går uppåt.

Det bästa vore nog en normal-svängd/rak bom och rundbossor.Kanske Prestige, Dominus, Amerigo?

Kan tipsa om Prestige, vet iofs inget om deras dressyrsadlar men jag har en allround. Otroligt skön att rida i, prisvärd (min var ett halvår gammal och kostade 8500 kr) och ligger bra på min häst med rygg liknande ditt stos, bortsett från att han har mer manke.

Lycka till!

Ullis

Jag tror manken ser högre ut än vad den är på fotot, hon är inte heller överbyggd utan det lutar nog lite där hon står...

min är köpt begagnad ett halvår gammal helt perfekt inriden och klar. kan få dom till rätt bra priser begagnade.

Jag skulle rekommendera Albion, Frank Baines, Passier och Amerigo (hör med Ridin, det finns en modell som passar en häst med manke och en liten dip bakom manken som i övrigt är rak.)

Liknande trådar

Utrustning Några tips om vart jag ska börja leta? Provade en prestige golden star i bom 37 som blev för smal. Har även lagt på en prestige hippos...
Svar
19
· Visningar
1 416
Senast: Anna-KarinO
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
648
Senast: cowgirl81
·
Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid... 2 3 4
Svar
67
· Visningar
11 399
Senast: Sesca
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 305
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka