Dressyrsadel, Kingston?

C

Cilia86

Funderar på att köpa en dressyrsadel till min d-ponny. Tänkte höra om det är någon som har / har ridit i en Kingston dressyr.. Är den värd pengarna? Är det någon kvalitet? Har inte så stor budget (max 4000 tyvärr) så tänkte antingen köpa en begagnad eller kanske en Kingston.. Några övriga tips?
Tack på förhand!

Sv: Dressyrsadel, Kingston?

den var hemsk testade en sån en gång o aldrig mer satsa heller på nån begagnad får mycket mer för pengarna.

den var inte nån höjdare i kvalite heller inget jag skulle köpa..

För 4.000:- kan du få en fin behagnad märkessadel med några år på nacken! Tex Stübben, Kieffer, County, Frank Baines mfl. Alla MYCKET bättre alternativ än Kingston.

okej, tack! Ska leta på begagnatmarknaden :)

Kingston är väl bland det sämsta du kan hitta i sadelväg (i sverige iaf). Jag har aldrig sett ett rakt exemplar, stoppningen är fruktansvärd. Lädret är stenhårt och det är mycket vanligt med sprickor i bommarna.

För 4 000 kan du få en riktigt bra beg. sadel eller så kan du också hitta en bra syntetsadel.

Det viktigaste är dock att sadeln passar hästen.

Liknande trådar

Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så...
2
Svar
23
· Visningar
935
Senast: Ajda
·
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 199
Senast: Emro
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 082
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
9 619
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar