Dressyrryttartest, hälsa med spö?

S

sabbet

Jag brukar alltid hälsa med höger hand, men nu har jag ju spöet i höger hand (känns bäst så när jag rider). Ska jag hälsa med höger hand som alltså håller i spöet, eller ska jag hälsa med vänster istället? det spelar säkert inte så stor roll, men jag fick lite beslutsångest. Jag vill inte byta spöhand bara för hälsningens skull. :crazy:

Sv: Dressyrryttartest, hälsa med spö?

Du kan hälsa med vilken hand du vill! :idea: Annars kan du ju alltid byta spöhand, du gör som du vill!

När jag var på en clinic om dressyrryttartesten så visade de att man, om man ville hälsa med den hand som man håller spöt i, skulle ta båda tyglarna och spöet i den andra handen medan man hälsade. Spöet skulle alltså ligga kvar på den sida av hästen som din hälsande hand var på, men du skulle greppa om spöets ände med "fel" hand under hälsningsmomentet så att säga. Förstod du hur jag menade? Det var attans svårt att förklara... :angel:

Är man inte tvungen att hälsa med höger ("godaghanden") eller har jag missupfattat något?:confused:

man kan till och med vinka till domaren om man vill, bara man tar tyglarna i ena handen och hälsar :D

Det funderade jag på att göra, men ibland kan hon rycka till i tyglarna och då skulle jag tappa spöet! :crazy: Men jag hälsade med vänster och det gick bra ;)

Äh, hopphästen goes dressyrhäst var redan underhållning nog att se på så man behöver ju inte överdriva ;)

När jag red ryttartesterna höll jag spöet i höger hand och hälsade med höger. Inga problem alls.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 602
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 652
Senast: Anonymisten
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 472
Senast: Freazer
·
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
31 499
Senast: Elendil
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2