Dressyrryttarnas sadlar

H

hopp_o_galopp

Hej hopp alla dressyrmuppar! :p (snällt menat! :D )
Ni som har bra koll på dressyrryttare, deras hästar och utrustning...
Vet ni vilka sadlar de rider i? Kul att veta.

Det enda jag vet är att Lussan åtminstone HAR ridit i Röösli, men det kanske hon inte gör längre? :confused:
Inte superintresserad själv så jag har noll koll.

Så sätt igång och hjälp mig nu! :bump:

Sv: Dressyrryttarnas sadlar

Kyra har Amerigo CC, Pether Markne och Per Sandgaard Prestige Leonardo D, Rose Mathisen har Equipe. Brink har jag för mig också använder Amerigo?

Kyra Kyrklund, Patrik Kittel, Jan Brink och Lotta Wallin rider i Amerigo. Minna Telde har Amerigo till nån av sina hästar och Ulla Håkansson har också bytt till Amerigo har jag för mig.

Centaur: Kyra har flera modeller av Amerigo, vet att hon har en Cervia (tror att det är till Max).

Kyra har dessutom kvar den Kieffer Wien hon red Matador i på VM:)

Tack alla!
Ingen mer som har inside info :angel: eller åtminstone på annat sätt lyckats lista ut vad "stjärnorna" rider i? Utländska ryttare?

Jag är jättenyfiken på om Anky rider i sin egendesignade Anky-sadel? Nån som vet?

Ja, DET vore intressant att veta!:)

Rider Isabell Werth i "sin" sadel? I Bates eller Wintecs variant isf?
Andra som lånat sina namn till sadelmodeller?

Jag är jättenyfiken på om Anky rider i sin egendesignade Anky-sadel? Nån som vet?

jag såg Anky på Flyinge och då hade hon en Anky sadel, men jag vet inte vilken model såg bara att det var hennes märke.

Isabelle werth rider i en Bates isabelle på första hästar och i en wintec isabelle på unghästarna (konstigt va?:p )

Nästan hela norska eliten har Windsor (Wellington) sadlar. Per Waaler, 10ggr norgesmästare i rad!!! har en Hintermayer med flair.

Hej hopp alla dressyrmuppar! :p (snällt menat! :D )
Ni som har bra koll på dressyrryttare, deras hästar och utrustning...
Vet ni vilka sadlar de rider i? Kul att veta.

Det enda jag vet är att Lussan åtminstone HAR ridit i Röösli, men det kanske hon inte gör längre? :confused:
Inte superintresserad själv så jag har noll koll.

Så sätt igång och hjälp mig nu! :bump:

Hej hej!

Tänkte införa lite info...
Jan Brink, Briar - Luc Childeric
Minna Telde - Luc Childeric
Peter och Per - Luc Childeric
Maria Eriksson, Galliano- Luc Childeric

Lussan Nathorst, Röösli och Luc Childeric
Childeric (isidor, röösli (Guiness)

Ettan Erhnrot, Luc childeic
Birgitta Kjellin - luck childeric
mf mf

Jag kan fortsätta hur långt som helst men du fattar nog vad jag är ute efter ;)

Va?!

Jag som kunde käka upp min hatt på att Brink red i en Buté. Men han har väl flera.

Jag har i alla fall jobbat på det företag som sponsrar Ulla H med County. Vid det tillfället fick även Jan en HdR. till sina ungdjur.

Klaus Balkenhols alla beridare plus större delar av USA's landslag (Gunther Seidel o Debbie) rider i Albion.

Hej! Jag såg att Jan hade sin amerigo cc på Briar på SM förra helgen:banana:

jag har ridit i en en gång och tyckte den var helt fantastisk.. har aldrig suttit så bra i en sadel tidigare någonsin. Men jag vet att vissa säger att den ska "hjälpa" hästen att samla sig mer eller nåt än andra sadlar men jag vet inte riktigt vad det just var.. Så jag vill gärna också få svaret på vad den gör! ;)

Den har för det första en otrolig passform. De har en gel i stoppningen som anpassar sig efter hästens sadelläge. Sedan är den underbar att rida i. Du sitter perfekt i den - den gör underverk med de flesta sitsar. Att den har singelkåpa gör säkert sitt.

Min tränare säger att de flesta hästar slappnar av mer med dessa sadlar och att ryttaren har lättare att rida hästen "bakifrån och fram" - att få med bakdelen bättre. Jag blev så såld på denna sadel att jag köpte en egen :) Kan bara prisa och lovorda den :love:

Anna Svanberg har Jensen sadlar, vet att hon har den nya Gladiateur, men kanske även andra modeller eftersom hon har använt Jensensadlarna länge.

Liknande trådar

Western Finns det ledade stigbyglar till westernsadlar? Ska ev bli medryttare på en häst med endast western utrustning (roping häst), sadeln...
Svar
7
· Visningar
1 937
Senast: Seabaz
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 200
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 579
Senast: Ceta
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 181
Senast: valy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka