Dressyrprogram

malinsky

Trådstartare
Jag sitter och tittar på dressyrprogram ur de högre klasserna. Vad jag förstår så följer St Georges efter Msv A och efter det Intermediaire I och efter det Svår B och sedan Intermediaire II

Är Intermediaire I en msv klass, eller en svår klass? jag tycker att det förvillar en novis som jag, när de helt plötsligt heter Intermediaire och St Georges. :(

Sedan kommer väl Grand Prix antar jag.. (efter Intermediaire II)

Någon som vet VARFÖR de klasserna inte heter msv eller svår.. utan har andra namn??

Sv: Dressyrprogram

Jag förstår inte heller varför de itne kan betäcknas som Svår xx. Men det är väll för att det är internationella prgogram antar jag. eller nått. :idea:

fr.o.m. St Georges (som eg heter FEIs Prix St George, vem orkar säga det ;)) är det FEIs program som gäller, dvs internationella program. antar att det är därför det heter som det gör

....utom Svår B:1 som är ett svenskt program, och därför heter Svår och inget konstigt franskt....

PrinceFair skrev:
fr.o.m. St Georges (som eg heter FEIs Prix St George, vem orkar säga det ;)) är det FEIs program som gäller, dvs internationella program. antar att det är därför det heter som det gör
men kommer inte intemediääär innan Georges? e inte det ett internationellt progr?

Intermediere kommer efter St Georges och är ett internationellt program :)
St georges räknas som Msv A, intermediere som svår klass.

Liknande trådar

Dressyr Jag vet inte om den här tråden ligger på rätt ställe. Den kan möjligtvis hamna under utrustning också, men jag vill främst diskutera...
Svar
13
· Visningar
2 289
Senast: Jeps
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 651
Senast: Anonymisten
·
Kropp & Själ Var till vc idag för min andra dos av järn intravenöst, fick en förra veckan också. Fick vänta ett tag efter bokad tid vilket jag...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
9 028
Senast: Rosett
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 895
Senast: Tofs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka