Dressyrprogram på olika språk..??

T

traloppan

FEI programmen finns ju på alla olika språk men de inhemska - går det att få dem på i alla fall engelska någonstans, eller det finns inte?
Finns det något enkelt övesättningsprogram att rekomendera?
(tänker i första hand på de svenska programmen)

Vad jag kan se finns det heller inga FEI program under LA nivå, eller har jag fel?

Jättetacksam för svar! :bow:

Sv: Dressyrprogram på olika språk..??

Är det verkligen inte någon som har en aning.. :(

De svenska programmen finns nog bara på svenska eftersom de nog bara rids i Sverige. Men i Danmark vet jag förresten att de har samma program eller nästan samma så de finns väl på danska då också.

Det finns FEI-program även på lägre nivåer, tex under FEI challenge. Jag har också alla program (från lägsta till hägsta klass med typ 4 olika program på varje nivå) som gäller i flera av länderna i Latinamerika (på spanska då, men de sägs vara FEI så då borde de ju finnas på engelsa också)

Översättningsprogram som tex den här är ju inte så bra och jag tror inte nån av dem klarar hästtermer, så det blir nog till att äversätta själv då.

Nyfiken: Vad behöver du det till?

Senast ändrad:

Det finns FEI-program även på lägre nivåer, tex under FEI challenge. Jag har också alla program (från lägsta till hägsta klass med typ 4 olika program på varje nivå) som gäller i flera av länderna i Latinamerika (på spanska då, men de sägs vara FEI så då borde de ju finnas på engelsa också)
Nyfiken: Vad behöver du det till?

TUSEN TACK!!! :bow: Preliminary verkar ju vara motsvarande LC? Och Elementary kan väl jämställas med LB? Medium borde väl kunna räknas som en ganska lätt LA?

Jo, det är EM för arabhästar i Sverige i år o jag har blivit ombedd att kolla upp det här med dressyrprogram..
Finalen går i St George så den är klar.
Juniorernas lagtävlandsprogram i Msv B är ett bra program, har inte kollat det andra - individuella programmet - men ska göra det.
Hade behövt något Msv B program som motsvarar typ Msv B2 men det kan nog vara svårt.. Får som sagt titta på det individuella programmet.
FEIs LA program kan nog motsvara LA5 / 6 skulle jag tippa på.
Sen saknade jag lätta program då de behövs i en del sportcuper som kommer att gå av stapeln samtidigt. Dessa cuper finns på alla nivåer från "prova på cup" motsvarande typ LC i alla grenar - till "super cup" som jag har för mig går i LA i alla grenar.

älgen - jo, jag hade kollat FEI s sida men bara på de vanliga dressyrprogrammen där programmet för fyraåringar ju är ganska lätt men sen var det minst LA nivå..

Som sagt TUSEN TACK!!! :bow:

Traloppan, jag har översatt LB:3, LA:4, MB:3 och MA:1 till engelska och har dem som Excel-ark. Skicka ett PM med din mailadress!

Du är ju en pärla! :) Pm- ar dig!

Liknande trådar

IT & mobiler Jag går en kurs i att skriva manus för film och TV. Det program som används heter Final Draft kostar ca 2000 SEK för PC och 150 för...
Svar
4
· Visningar
656
Senast: Myrten
·
  • Låst
Samhälle Jag har funderat en hel del på svenskars relation till religion och speciellt kristendom. Jag vill först säga att jag inte lägga några...
68 69 70
Svar
1 380
· Visningar
45 778
Senast: Mineur
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 653
Senast: Mabuse
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 090
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar