Dressyrnissarnas snacktråd V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dressyrnissarnas snacktråd V

Och jag är glad över att Gredstedgards Casmir hamnar hos Lars P för då får man förmodligen se en över-medelmåttet häst på touren i Florida nu till våren. :banana:

(Eller tja, det ryktas om att Painted Black skall stå i Wellington hela säsongen, så om Tinne också kommer över med sina fyrbeningar igen kan det bli riktigt roligt i Florida 2012. :D)

Vad skönt det måste vara att känna att man kan låta det ta tid ändå, jag hade ju blivit tokig men det är jag förvisso just nu också
när jag inte får rida som jag är van vid, men nu är det ju jag som är dålig.
Men visst har du en? två? till eller är jag helt ute och cyklar? Härligt hur som! Håller mina tummar och tår för att allt ska funka! :)

Jag har ett fantastiskt halvblods sto till och en jättefin tinker valack. Jag är lyckligt lottad, även om vägen med stoet varit tuff.

Jag tycker att det har varit värt all tid och alla år. ÄVen om jag i perioder trott att jag skulle bli tokig. Att kämpa så hårt för en gammal häst, som i alla fall aldrig i framtiden kommer kunna gå i stor hage eller busa med kompisar är ett otroligt ansvar. Det kräver oerhört mycket tid och engagemang.

*kl*

Hur lång är er tävlingssäsong? När har ni årets sista och sen första tävling? Önskar att man kunde bo i Skåne, där verkar det vara tävling året om...

om jag inte hade blivit dålig med ryggen etc hade jag kunnat ha sista tävlingen nu i mitten av november, ev början av december!
sen har det börjat tidigare och tidigare häromkring, i år fanns det regional dressyr från februari och framåt, om än inte supermånga.

Jag ska iväg på årets sista nästa helg, för därefter är det slut med tävlingar inom 13 mils radie. Ser inte heller någon större tjusning i att tävla i kylan :)

Därefter blir det uppehåll till omkring feb eller mars.

och så måste jag jubla lite över att BH Romanov ska ridas av Edward Gal:love:!

:bump::bump:

Minns att jag skrev i en tråd för säkert ett år sedan att om Gal skulle rida Romanov så skulle vi få en ny Totilas! Detta ska verkligen bli spännande!!!

Jag sökte i gamla trådar och jag måste undra om du kallar det hetsjakt att tycka det är totalt vansinnigt med 65-70 starter på ett år med en enda stackars häst:crazy:?
F ö är väl Leo skadad, (och nej jag är inte förvånad).:cry:

Bara spekulera i? årets jävla lögn, tror de flesta med lite vett innanför pannbenet förstår varför man väljer att inte vara kvar som aktiv medlem efter det där.
Folk borde skaffa sig något mer att göra än störa sig, missunna och hoppa på en person så direkt, verkligen buke i ett nötskal. Dessutom gratuleras eller uppmärksammas det flitigt vad gäller andra inte längre så aktiva medlemmar, då får det finnas någon slags konsekvens i det hela.
Ingen beklagar sig och tycker synd om alla de feta, omusklade och felridna hästarna här inne - vad är egentligen värst? Och vad vet folk här vad som hänt Leo? Cettan är ju knappast aktiv...

Jo jag beklagar ofta feta hästar......inte så populärt dock! Det ena utesluter inte det andra:) Men jag kan också förstå om man inte är så aktiv efter den diskussionen, det var ju inte så roligt det som kom fram ang antalet starter.

Varför slutar du inte tjata om det då? Föregår med gott exempel kanske. Folk är helt omedvetna om vad man säger eller inte säger och ifall man ska säga det - hur man säger det.
Tycker allt som oftast helt fel människor får bannor här inne, och vet man inte heller något om situationer man tar upp kan man hålla käften rent ut sagt.
Jättesynd att buke alltid blir så här, man blir så trött på hela skiten, kunskapen har inte em chans att komma fram.

Eller feta människor som skumpar runt i slowmotion på ryggarna på sina stackars hästar :eek: Inte heller så poppis att kommentera kanske... Jag har också reagerat på att man inte får kommentera överviktiga hästar för då tar det hus i helvetet men en häst som är lite för smal kan det klagas friskt på sida upp och sida ner :confused:

Sen bara för att en person inte skriver på just detta forumet innebär ju inte att den personen försvunnit från jordens yta? Det kan ju finnas bloggar eller andra forum osv där det skrivs om hästarna och skador osv, eller hur? Bukefalos är ju långt ifrån det enda forum som folk skriver och läser i.

Ingen beklagar sig och tycker synd om alla de feta, omusklade och felridna hästarna här inne - vad är egentligen värst?

Hoppsan..det var ett rejält påhopp på ett gäng ospecificerade användare här inne..eller syftar du rent av på alla som har lagt ut film och bild på sina hästar här inne? Eller din egen häst kanske?

Om en person nu verkligen (vilket låter helt osannolikt) gjort närmare 70 starter på ett år så är det inte så märkligt att den hästen är skadad. :confused: Det kan ju vem som helst räkna ut att det blir så. Alla ser ju inte hästen som en vän utan mer som en tävlingsmaskin och när den har pajat så får man väl shoppa en ny o köra på tills den också pajar o så får man shoppa en ny igen..osv.

har jag inte sagt något om, men jag antar att traceys inte är nära personen ifråga.
hur som, är rätt anti häxjakterna som alltid går igång till slut. det är bättre att vara värdelös på att rida, ha en häst som är totalt felmusklad och felriden, komma sist eller i mitten på tävlingar och vara asnöjd med det helt utan utveckling, för då vet man att man är dålig och då kan ingen trycka ner en. antar att det funkar så.

Vet man? Tycker nästan det är just då som man har sämst insikt :p Tycker nog ändå att de bättre ryttarna är mkt mer kritiska gentemot sig själva. Ja alltså nu pratar jag bara generellt och inte just specifikt om någon härinne.

Senast ändrad:

Har jag förstått saken rätt som att det i sådana fall är värre av mig att skriva så där alla och ingen behöver ta åt sig än att x antal personer bedriver regelrätt häxjakt på en människa och inte heller slutar sparka när någon ligger?
Ni får jättegärna tro eller tycka att ni vet vad ni vill, men är det så konstigt att folk droppar av? Det kan ni ju inte tycka.

Har dessutom jättesvårt att se hur mängden starter gör hästen skadad? Jag känner hästar som inte tävlar alls och är skadade :confused:

Men fattar inte hur du får ihop det nu? Det handlade om ett orimligt stort antal starter, dubbelt så många som dem som ändå har väldigt många starter, det är ett horribelt antal starter på en enda häst, (vad har det med oss medelmåttor som inte utvecklas att göra? ha ha ha :p:devil: )

Att tävla och utvecklas och att det går bra är väl inget fel, vem har sagt det? Är det ok att starta en hästkrake så många gånger som i detta fallet menar du?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Anläggning Bor i ganska häst-tät kommun om ca 15000 invånare. Funderar på att bygga mellanstor anläggning för inackorderingar. Detta skall finnas...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
9 663
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar