Sv: Dressyrnissarnas snacktråd V
Jag har lärt mig en hel del om tålamod under de här åren.
Herregud, jag får klåda i hela kroppen bara av att tänka på det!!
Skönt att det går framåt med honom iaf!
Min lilla skrutt har varit iväg på träningar i helgen, vi började med dressyrträning på fredagen. Då tror jag hon sket i det blå skåpet för jag fick plötsligt loss henne i vänstersidan och kunde ställa igenom henne så att bogen kom in. Hästen blev plötsligt 1 dm högre och rörde sig på ett helt nytt sätt!!
Det höll i några minuter, sen tog vi skrittpaus och sen var det borta. Otroligt frustrerande! Det blev bättre sen igen, men det var inte DEN känslan. Dammit! Nu måste jag hitta dit igen.
Iaf, tränaren sa att det syns att hon kommer att bli fin, vilket är trevligt, innan har hon sagt att det är en söt häst, typ.
Sen lastade vi igen och åkte till Skåne. Hästen står och käkar och filosoferar hela vägen. Flyttade in i ett nytt stall över natten, inget konstigt med det, mysigt med halm sa pållan! (och jag, vad jag saknar halmen!). Lördag var vi på terrängträning utanför Flyinge och min häst är häftigast i världen! Dock något långsam...
Avslutade med en bana där det ingick en bank, något hon aldrig hoppat förut, men hon tog sig an den som om hon aldrig gjort nåt annat!