Dressyrnissarnas snacktråd V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dressyrnissarnas snacktråd V

Det går ganska fort att bli gravid också ;).

Skämt åsido. Att bryta benet går kanske fort, men smärtan håller ju i sig ett tag i alla fall. Jag hade jävulusiskt ont i ett par dagar när jag hade en spricka i benet. Och inte var det något gott utav frakturen heller;).

Jag tycker ni är känsliga. Klarar alla andra av att föda barn så gör ju ni/vi det också. Vi är ju hääärdade!:banana:

Ja, det är klart att alla jättehemska bieffekter av ett kejsarsnitt listas, det ska uppenbarligen vara avskräckande att göra det av "kosmetiska" anledningar. Att jag aldrig kommer att föda naturligt "för att det är bland det häftigaste man kan göra" är något som jag själv känner att jag kan besluta om. En del människor säger att hoppa fallskärm "är bland det häftigaste man kan göra"-men det betyder inte att jag tänker kasta mig ur ett plan. Att det sen är längre återhämtningstid efter ett kejsarsnitt och förstås större risker så är det något jag kan leva med. Helrre det än att spricka hela väg, bli klippt och sydd och allt vad det heter. Att det inte skulle bli komplikationer efter naturlig födsel är också en rätt stor myt.

*kl*

Back to the dressyrämne:p. Tetris drog ju av sig en sko igår och hovis kan inte komma förrän imorgon em. Jag jobbar till halv elva på kvällen och kan mao inte rida eller göra nåt med henne imorgon. Förhoppningsvis hinner jag rida tis fm och sen är det träning onsmorgon. Känns som om detta har varit sämsta möjliga förberedelse inför träningen. Det innebär nämligen att jag hunnit rida två (2) gånger sen senaste skitträningen pga tappsko förra helgen också:(. Just nu känner jag att jag skiter i att rida själv och låter nya tjejen ta henne istället. Känns som om jag ändå rider för dåligt och inte har tid. Bajs.

Senast ändrad:

Tydligen ska man helst vänta ett par månader efter förlossningen innan man börjar rida:cool:.

jag frågade min BM det, och hon sa att försök hålla dig på marken de första veckorna iaf, för jag vet att det inte går hålla er hästtjejjer ifrån det några längre stunder ändå:angel: Om man har en okomplicerad förlossning dvs

Äsch!

Då är det ju superbra att du får hjälp, när hon är jobbig ju!
Det är ju bra att ha någon på backen som kan hjälpa en även om det går skitdåligt!

Du ska ju inte rida bra för att hon ska gå bra på träningen, du ska få hjälp på träningen för att hon ska gå superbra när du rider själv. :banana:

*Pepp, pepp*

*kl*
Nu kan jag ju inte jämföra med naturlig förlossning för jag har bara gjort akut snitt (efter 30 timmars värkar) och visst var det lite jobbigt efteråt för man kunde inte skratta på ett par veckor och alla magmuskler jag någonsin haft försvann. Däremot tappade jag under amningen 17 kilo mer än jag gått upp under graviditeten så det blev ändå en platt fin mage. Tog lång tid innan jag ville rida igen, säkert ett par tre månader och då bara lite uteritter, kunde ju inte ens göra situps så hur skulle jag kunna rida dressyr... Men för att svara er som inte fått barn: det är mer fantastiskt än hemskt så nu har jag långt mer smärtminnen av min brutna svanskota för 15 år sen än mitt kejsarsnitt för 7 år sen.

Knapp

Nu får det räcka med era gRavidsnack!!!
Hästforum-dressyrsnack!
Please!

Går lika " bajsigt" för oss och tappskor. Min fröken tappa en baksko i torsdags, men har inte varit så öm så jag väntade på att Hovis skulle komma ut i morse och ta ett par andra hästar. Åkte hemifrån tidigt i morse men tyvärr visade de sig att det var nästa måndag han skulle komma. Men han var snäll och lovade att komma ur i em, vilket inte alls passar i mitt schema. Men va gör man inte för pålle. Åkte hem från stallet och va lite sur över att jag åkt fram och tillbaka i onödan... Kommer hem och tar emot ett paket på vår nya matta, levererad av dhl. Den är inplastad men de är typ 20 hål i plasten och mannen som levererar lägger den på marken= blött och smutsigt. Idiot! Veckan börja sådär. :(

Jag har hittat ett nytt stall till Stella!
Superfint dressyrstall som tar emot dräktiga ston! :banana:

Jag åker och skriver kontrakt i veckan. :bump: Både stora gräshagar och mindre gruspaddockar finns det.
Hon behöver inte ens sakna sitt älskade solarium och boxarna är enorma. Tror att det blir ett utmärkt
ställe att producera fram min nya dressyrponnyhäst. :)

Seminstation fanns i närheten också.

Senast ändrad:

Åh vilket kanonstall det lät som! Hur går det med hingstvalstankarna? Kvar på QB?

Kan ju skriva att jag nästan svimmade när jag körde in på gården (Efter att ha blivit insläppt genom "stålgrindar". :eek:), Det är bara så flott!

+ Fiorano; Hingst är nästan bestämt! Ska bara prata lite med några kunniga människor och sedan ringa och boka hingsten. :)

när du säger stålgrindar tänker jag på ett ställe i "vårt" område med omnejd... men det kanske är helt fel. också galet nyfiken haha.

Knapp

Nu får det räcka med era gRavidsnack!!!
Hästforum-dressyrsnack!
Please!

Men det handlar ju faktiskt om DRESSYRryttare som får barn och om problem som kan uppstå när man ska rida dressyr. I den här tråden behandlas ju allt mellan himmel och jord så länge grunden är dressyr. Vill man inte läsa kan man hoppa över dessa inlägg. Precis som man ibland kan vara ointresserad av att någon dressyrryttare här inne har hoppat sin häst osv, man får läsa det man har intresse av ;)

KL

Då har en av stallets egna hästar gjort FEI-debut med en PSG i Florida på helt godkända 64%! Jippi! Det blir till att fira med snabb-hembakad tårta i eftermiddag. :banana:

Det blev en liten tjej :love:

Njuter en hel del här hemma, men har varit ut till pållen varje dag ändå. Är så skönt att få komma till stallet, man är som ny när man kommer hem! Har longerat pållen idag och jag är så otroligt sugen att få dressyra lite och fortsätta där vi slutade i vintras, hoppas att bytena fortfarande sitter och att jag har kvar känslan i sitsen så jag får åka lite piaff och passage igen :bump:

Skickar PM.

Bräk, det är inte i närheten av runsten, eller där ni håller till. Det är liksom åt andra hållet.

Åhh grattis. Mys pys med en liten. Min blev 8 månader i dag. I dag hade jag henne i Baby-Björn på magen när jag promenerade och longerade pålle. Att jag inte kommit på de tidigare.

I dag kom Hovis och slog på tappskon. Nu håller jag tummen för att skorna sitter kvar. I morgon kväll ska vi göra ett nytt ridförsök, och hoppas att Elle är lite mera avspänd än förra veckan.

Hur var det? Hade du köpt en Eric Le tixerant till Elle? Å vad gör hon exakt? Bockar, viker sig dubbel?

KL

Igår var det första galoppjobbet för året! Härligt att dundra fram med bägge två! Lilla Bruna har fattat att det är kul att springa men i Grås fart kommer hon ju givetvis inte upp i. Imorgon är det dressyrträning för bästaste tränaren!:love:

kl

Jag red 2 dagare efter att jag fått mitt andra barn och det har faktiskt inte varit några problem alls. Det är två år sen nu. Däremot kanske jag så här i efterhand kan tycka att jag borde varit hemma och myst lite mer med nyfödda dottern som jag så innerligt önskat mig. Men det blev lite tid för mys också :love:

Jag o min pålla har anmält oss till en dressyrtävling, ush jag är nervös! Hästen har bara tävlat hoppning tidigare och jag är lite orolig över hur hon kommer att reagera på domaren då hon kan vara ganska tittig. Blir hon stirrig så går det inte bra för då byter hon galopp! Vi tar alltså den här första tävlingen lite som miljöträning och satsar på att rida programmet lugnt och fint.

Nu har jag "gjort slut" med den hovis jag haft här uppe. Hon som ägde smedjan dit jag körde i Skåne med hästen för att varmsko har flyttat upp till samma by som jag bor i (hon kommer härifrån). Så nu kommer hon att få sko tetris i fortsättningen och jag hoppas att vi kommer att slippa tappskor!! Hon kommer i morgon fm och sen ska jag rida och förhoppningsvis lyckas få genom ett antal BRA fattningar på gramanen. Sen blir det träning på onsdag och jag försöker verkligen känna mig peppad...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Anläggning Bor i ganska häst-tät kommun om ca 15000 invånare. Funderar på att bygga mellanstor anläggning för inackorderingar. Detta skall finnas...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
9 657
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar