Dressyrnissarnas snacktråd V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dressyrnissarnas snacktråd V

Hihi nej vi får väl se lite mage har jag ju också men just nu ser jag mest lönnfet ut tycker jag hemska känsla :eek: Men än så länge går nog kavajen och stövlarna på, däremot lär jag inte kunna ha mina stövlar hela tiden det var knappt så jag fick på dom när det var riktigt varmt i somras och då var jag ju INTE gravid... Så jag får nog köpa ett par billiga med dragkedja så jag har ngt att rida i!

Precis så ska det vara! Äntligen någon som fattar :D.

Donnatello: Jag blev framflyttad en hel vecka på UL, lär dessutom gå över tiden så det blir en septemberunge.... Wellwell, man ska inte klaga!

Jag har inte vart på UL än men annars har jag räknat till den 28/8 så ja det lär bli september här också jag tror den kommer på min födelsedag 16/9 för både jag och min mamma fyller år då ;) Men den FÅR gärna komma lite tidigare så man kan hinna rida lite innan det är vinter igen...

Komiskt. Jag är beräknad till den 30 augusti och fyller år 18 september. Vi har lyckats ganska exakt båda två ;). Men du kanske blir flyttad på UL också. Vi hoppas på 26 augusti för då fyller sambons farmor år, eller 7/9 för du fyller den blivande farfadern år!

Well. Än så länge fungerar det utmärkt att rida och det känns ju super! Även om vi taggat ner lite grann, både för jag blivit fet och för hästens skada.

Jag var också bara lönnfet, fram till för 1½ vecka sedan, då small det till!

Nej men vad lustigt! Ja framtiden får utvisa hur det blir helt enkelt ;)

Ja jag är också glad att ridningen funkar bra än annars hade jag nog deppat ihop lite... Hade ju vart bra tråkigt att bara gå och vänta så länge.

KL
Tack Fiorano!

KL

Dressyrbabyboom! Gud vad roligt! Grattis alla! :banana:

Nu får vi se till att IronWill betäcker Stella med en flashig B-ponny så alla de små bukedressyrknoddarna har någonting snyggt att rida på om några år. :idea:

:rofl:

Haha.

Vi pratade om det i stallet idag. Jag vill betäcka henne med en storhäst så att jag får något eget. Är den ungen fin och allt går bra
så ska hon ev. betäckas med b-ponny hingsten Henfynyw Tywysog rwc 3. Den är ju nästan samma färg och allt. :D

Toppenbra! :bow:

Sedan kan vi ha privat auktion på dressyrgnägg om ponnyungen. För dem stora bukemiljonerna ungen inbringar kan du muta Schockemöhle att få använda Totilas till Stellas tredje unge. :idea:

Fiarano och Jerseyite: Tacktack

Beccia: Jag är ju också född i september och var tydligen ett fruktansvärt enkelt, okomplicerat och glatt barn :)

Donnatello: Red lektion idag. Tränare är jätte pepp:banana: och nu har jag förvanat henne om att hon får en träningshäst till hösten. Lutar åt att jag ställer av hästen i ett par månader och att tränare får sätta igång henne sen. Tydligen ska man helst vänta ett par månader efter förlossningen innan man börjar rida:cool:.

Haha, jag har två kompisar som fick sitt första barn i höstas, vi sa alla att hon kommer gå över tiden och föda på pappans 30årsdag. Och det var precis vad som hände! :D

Tack så mkt! Klart ungen måste ha en fin B-ponny har man ridit så mkt innan man ens är född borde man väl ha lite känsla eller? :D Det gör väl inget om den inte kan gå innan, det ska börjas i tid haha.

Ett par månader :eek: nej det kan väl inte va nödvändigt :D En kompis fick barn i våras hon var uppe igen efter 3 veckor så jag satsar på det också ;) Fast jag kanske inte ska säga för mkt jag kanske inte vill i närheten av att sätta mig i en sadel när dagen är kommen :D Även om det är nyttigt att lämna på utbildning vill jag helst själv. Det får ge sig med tiden helt enkelt.

Min första unge kom exakt på dagen så när baby numero dos födelse närmade sig förberdde jag mig glatt...18 jävla dagar senare gick jag till läkaren o vrålade: ta ut honom nu innan jag dööööör!!! Jag sattes igång samma eftermiddag! Fniss, det blir inte alltid som man tänkt sig men jag satt i sadeln tre veckor senare iaf!:banana:

Härligt då finns det hopp för mig också även om jag räknar kallt med att gå över tiden rejält, det är ju lika bra det så slipper man bli besviken :D

Det är ju ganska vanligt att folk börjar rida tidigt efterförlossningen (ett par tre veckor). Risken för framfall är ganska stor, har även en bekant som fått bestående bäckenskador efter att hon började rida innan hon var läkt, fast hon red nog en vecka efter.

Fast känns det bra och fungerar så varför inte :).

När jag hoppade upp på hästen i morse trodde jag det var kört. Foglossningen försökte döda mig. Men efter lite ompositionering och tio minuter senare hade det lättat och jag kunde andas ut.

Senast ändrad:

*delvis kl, riktat till Rumpnissen och Donatello också ;) *

Nu är det två veckor sedan min bebis föddes, jag blev uppklippt och ihopsydd och vill dö bara jag tänker på att sitta i en hård sadel igen hahaha, men hoppas jag är ihopläkt snart. Kan omöjligt tänka mig att jag sitter i sadeln 3 veckor efter förlossning, blev du sydd eller så? De flesta säger att man ska vänta iaf 5-6 veckor (om man har stygn och så iaf) innan man rider. En kompis till mig red för tidigt och stygnen gick upp och såret blev jättefult så hon fick klippa/sy om det och vänta 8 veckor till...

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Anläggning Bor i ganska häst-tät kommun om ca 15000 invånare. Funderar på att bygga mellanstor anläggning för inackorderingar. Detta skall finnas...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
9 655
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Kattbilder #10