Dressyrnissarnas snacktråd V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dressyrnissarnas snacktråd V

KL

Jag börjar känna hopp om att överleva sommaren! Har inget sommarjobb än, men stallägaren hade det fantastiska tipset att försöka med restaurangerna i samhället nära stallet, för det är översvämmat om somrarna och har ca 30-40 restauranger som har fullt upp. Var dessutom ut en väldigt trevlig tjej och provred igår (jag hade glömt ta bort annonsen om medryttare :angel: ), och eftersom jag fortfarande har knapert med både pengar och tid så tänkte "ja, va fasen, hon kan lika gärna få komma och kolla". Och ta mej fan, hästen verkar gilla henne! Och hon verkade gilla honom! :banana:

I övrigt är jag SÅ pepp på att rida nu, lyckades fynda en sadel i helgen som var så himla skön och som hästen gillar. :love: Kort sagt så känns det fantastiskt nu, får jag bara medicin som funkar så att jag kan vara ute mer så kommer det vara toppen! :bump:

Ibland kan man ju behöva nåt medel för att lösa proppen!;) Ta med kamera o filma nästa träning, då ser du ju själv sen om det är graman som gör att hon inte slår eller om du lyckats få loss henne bättre för då kommer hon ju inte att nicka med huvudet alls.

KL
Igår var min dressyrkamel med på sitt livs första "moderna dressyrträning" inte med mig på ryggen dock då jag var tvungen att ta min andra till tandläkaren. Han hade blivit minst sagt chockad när han såg vilket spektakel det var inne i ridhuset och funderade nog på om dom inte tagit med sig fel häst :p Men sen hade han iaf lyft på tassarna ganska bra ;) Jag har påbörjat operation hoppning för att försöka få honom kvickare och det verkar som han har kommit på det ganska bra nu iaf ;)

Äsch, inte 17 behöver du gömma dig bakom att hästen behöver bli kvickare!:confused: Det är helt ok att erkänna att du gör vad som helst för att få hoppa lite igen....:angel: t om tvingar en stackars dressyrkamel över bommarna...:devil::rofl:

Vet inte om jag lyckas få med någon att filma till nästa träning... Har träningstid 7:45 på morgonen:eek:. Jag kommer knappt själv att vara vaken då känns det som.

Idag var jag och Lilla Brun tillbaka på Regiondjursjukhuset i Helsingborg för en "kontroll". I januari var hon symptomfri för första gången sedan hältan visade sig i september, men travades då bara 20 min 5 dagar/vecka och hade precis börjat med galopp ett par minuter per pass. Nu har hon satts igång ordentligt och har i stort sett varit i full träning i två-tre veckor (undantaget hoppning, cantring och sådan vansinnesmotion :angel:). Ville därför göra en koll och se om hon fotfarande var fräsh eller om vi gått tillbaka några rutor.

Veterinären hade framförallt blivit nervös av att se att vi bokat tid, "ska man bli orolig nu?" var det första han sa efter "hej". Sen följde allmän "igenklämning", skritt och trav på rakt spår, trav på böjt spår och böjprov på båda fram. Kontentan blev: "Kul att ni kom hit och visade upp er och gav oss en bra start på dagen. Åk nu hem och rid din friska häst" :bump:.

Jag blev så förbannat glad över att min känsla verkligen har stämt, den har ju varit dålig tidigare. Men hon har verkligen känts superfräsh och helt fantastisk de senaste veckorna! Det vågade man ju inte säga innan dock :angel:. Nu återstår det att se om vi kan tävla om tre-fyra veckor eller om jag har blivit för fet då. Igår tog det typ en kvart innan jag kunde dra upp dragkedjorna på stövlarna helt :eek:.

7.45 är väl inget :p innan jag började plugga brukade jag rida lektion kl 06.00 för att hinna någorlunda till jobbet efteråt :D
Dessutom red jag också kl 22.10-22.50 på kvällen före - minimalt med sömn alltså, men vad gör man inte? :rofl:

7.45 är väl inget :p innan jag började plugga brukade jag rida lektion kl 06.00 för att hinna någorlunda till jobbet efteråt :D
Dessutom red jag också kl 22.10-22.50 på kvällen före - minimalt med sömn alltså, men vad gör man inte? :rofl:

Nog för att det är en märklig sport vi håller på med ibland men du låter ju inte riktigt klok :eek: ;)

Härligt att din känsla har vart rätt och att hästapållen var frisk!

Jag tror stenhårt på att jag ska kunna tävla minst till slutet av juni, är man optimistisk då eller? :D

Nog för att det är en märklig sport vi håller på med ibland men du låter ju inte riktigt klok :eek: ;)

Mjo, jag är nog galen (förra säsongen gick vi tex upp 03.15 för att åka på fälttävlan om jag inte minns fel - just då frågar man sig vad man sysslar med...)

Men det allra märkligaste är ändå min tränare :angel:
Han gillar när man vill rida tidigt - "för då slipper man sova så mycket" :eek:

Tänkte just säga att jag inte tyckte du var nå spec konstig, men att din tränare som gick med på det nog var :p

*kl*

Imorgon skall ponnyhingsten jag har ridit litegrann åka iväg på bruksprov! Och det var jag som red honom idag, känns bra att man har fått ett sånt förtroende att man får rida spåss nära när allt verkligen måste vara tiptop :D

Så nu får alla hålla tummarna för honom så att han blir godkänd! När ni ändå är igång kan ni hålla tummarna för att de inte får nåt fetebud och säljer honom på plats, för är han kvar så ska jag kanske ut och tävla honom i vår/sommar! Och jag saknar ponnytävlingar :angel:

Och på tal om ponnytävlingar så var min lilla ponny och hans nya ägare ute på sin första dressyrtävling i lördags, de blev 2a! :banana: Och i helgen är det dags igen, så eftersom tummarna är upptagan så får ni väl hålla tårna istället för dem då :angel:

Ja men ni (vi) FT-människor ska vi inte ens tala om, det är därför jag har slutat med det hihi ;)

haha jag tränade halv 6-6 på mornarna förrut med min kompis, min tränare skjutsade oss till skolan sen! :D

Öhhh, ja :D. Äh, det är ju jätte olika. Men jag har redan mage (Pikeurkavajen kan jag bara glömma att knäppa redan nu) och benen är ju så svullna så jag knappt kan ha mina Petrie. Men som tur är har jag både kavaj och stövlar i större format så det löser väll sig.

I slutet av juni planerar jag att rulta runt i fina klänningar och ha det gott, tror inte jag kommer kunna tävla då om det ska fortsätta i den här farten. :).

haha jag tränade halv 6-6 på mornarna förrut med min kompis, min tränare skjutsade oss till skolan sen! :D

Under ett år tränade jag kl 6 varje vardagsmorgon. Tränaren bodde nära stallet och han fodrade de andra i stallet medan jag gjorde iordning min häst. Det var bara lite svårt på vintermornar när strömmen gått för då var det riktigt MÖRKT. Tränaren tyckte dock detta var perfekt tillitsövning! Åkte hem sen, duschade och var på jobbet halv nio.

problemet med att träna på morgonen o sen åka o göra allt är att iaf jag blir rastlös sen e.m./kväll och det känns som om jag inte vart i stallet. haha!

Härligt att din känsla har vart rätt och att hästapållen var frisk!

Jag tror stenhårt på att jag ska kunna tävla minst till slutet av juni, är man optimistisk då eller? :D

Öh va????? Din lilla räka!:mad: Ska du också ha barn????? Vad är detta? Bukeboom på bäbisfronten?

Härligt Nissen!:banana: Nu får du se till att hålla igen på maten så du kan tävla innan det är dags att sitta i vilstolen med fötterna på pall o bli serverad glass o godis hela sommaren!:love::D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Anläggning Bor i ganska häst-tät kommun om ca 15000 invånare. Funderar på att bygga mellanstor anläggning för inackorderingar. Detta skall finnas...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
9 670
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka