Dressyrnissarnas snacktråd nr 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dressyrnissarnas snacktråd nr 6

Inte ett dugg...

Trots dina höga studieskulder har du inte ens greppat att det inte handlar om utseende. '

Om en normalt sett pigg och het ponny knappt rör sig framåt så beror det ju på att den är starkt begränsad av tyngden på ryggen så du kan ge dig fan på att jag beter mig likadant IRL, skulle aldrig låta bli att säga till ryttaren att det är fel och väldigt olämpligt lika lite som jag skulle förbise om någon rappade upp sin häst eller ryckte den i munnen så du kan sitta där och fortsätta sila mygg och svälja kameler i ditt moralbrääääk. Det är ingen rättighet att rida och det är ryttarens förbannade skyldighet att se till att inte utsätta hästen för onödigt slitage, jag kommer aldrig stryka någon medhårs för att tillfredställa någons ego oavsett om det är äckligt i dina ögon.

Med det inlägget lämnar jag det ämnet, sörjer för settis häst och fortsätter gärna debatten om vuxen/barn ponnydebatten.

Ärligt talat. Hur kan du inte se att din ton är otrevlig? Hur kan du inte se att det är obehagligt att söka reda på information om användare som de inte frivilligt gett i tråden, och använda den informationen som ammunitionen? Hur kan du inte förstå att det är att bete sig illa? Tonen i det här inlägget är en tydlig illustration, dock riktad mot en annan användare. Du och några till behöver läsa forumreglerna igen och slipa bort en del av elakheterna - det kan inte vara så svårt.

Och för att vända på steken och prata om något roligare så tränade jag och curre för vår tränare för första gången i går :D
Han är galet snäll som hingst och det är så himla skönt!
Det gick helt ok, vi kommer väl trimma ihop oss allt eftersom, han är så rolig att jobba med :banana:
Får se om jag törs lägga upp en filmsnutt i filmtråden senare i kväll :o

Härligt när dom är roliga att jobba med :banana::banana: Är tanken att du skall behålla den som hingst?

Är du på riktigt?!
Helt seriöst. Du anser inte att det är någon skillnad att specifikt vända sig till en enskild användare och diskutera och kritisera dennes vikt och exakta vikt kategori, inlägg på inlägg, jämför med att generellt påpeka att längden och därmed oproportionen på en hel del ponnyryttare på hög nivå är absurd? Ärligt. Lägg ner nu. Till faktumet hör ju även att det spelar ingen roll vad den specifikt nämda användaren skriver, ena dan är det drev för att den väger x antal kilon, nästa är det för att svenska avundsjukan träder in eller att klubben för inbördes beundran generellt stör sig på denna användare rent generellt. Det finns INGEN på detta forum vågar jag garantera, som inte noterat hetsdrevet, om än ibland subtilt balanserande på gränsen, som frekvent bedrivs. Man må tycka vad man vill om vissa saker, och man stör sig alltid på olika användare mer eller mindre, och ibland pågår en massa hetska diskussioner, fine. Men det här är något annat anser jag och jag säger som övriga som sagt i från i tråden -det går för långt.

Senast ändrad:

More is more :d.

Till häst;
a6.png

Vilken himla trevlig sits du har!

Synd, jag hade också sett fram emot en galoppfilm inom en snar framtid. Hon såg himla trevlig ut i traven även om den filmen var mörk, nästan så man själv blev sugen på att skaffa D-ponny för att utbilda och sen självklart sälja till en ponnyunge ;)

Traven är bedömd med 9or ett par gånger men jag tycker galoppen är bättre:). Ni kommer att få se så mycket film sen framåt våren att ni kommer att vara helt less kan jag lova:p.

Sen måste jag säga att jag tycker att det är kul med liv på dressyr igen:D. Även om tonen stundvis bör ifrågasättas är jag iaf glad över att folk engagerar sig!

Vad spännande! Traven kan man ju nästan alltid utveckla massvis dessutom och har du dessutom en riktigt bra galopp i den där fina lilla ponnyn så har du ju en riktig liten guldhäst! Ser väldigt trevlig ut på filmen det lilla man ser!

Sälj sen dyrt till USA o köp en riktig dressyrhäst..:D

Traven är bedömd med 9or ett par gånger men jag tycker galoppen är bättre:). Ni kommer att få se så mycket film sen framåt våren att ni kommer att vara helt less kan jag lova:p.

Spännande, när visar man ponnyerna? Är det till våren eller hösten?

Vad spännande! Traven kan man ju nästan alltid utveckla massvis dessutom och har du dessutom en riktigt bra galopp i den där fina lilla ponnyn så har du ju en riktig liten guldhäst! Ser väldigt trevlig ut på filmen det lilla man ser!

Sälj sen dyrt till USA o köp en riktig dressyrhäst..:D

+Rider

Jag äger inte denna själv tyvärr:p. Ägarna har uppfödning i liten skala och vill ha tillbaka henne så småningom för att avla. Även om jag gissar att de säljer om de får ett bra bud. Hade nog gärna beställt ett föl annars eftersom hon verkligen är en riktig guldponny! Jag kommer aldrig skaffa storhäst igen, och har faktsikt startat ett sparande för att kunna köpa en ung GUL ponny:angel:.

Barbie är visad på premieringar som 1-, 2-, och 3-åring. Så galoppen är alsrig bedömd, inte heller gångarterna under ryttare. Hade jag fått henne tidigare i år kanske vi hunnit med kvalitén, men fick henne två veckor innan den så det var inte riktigt visningsläge med tanke på att hon knappt gick att styra då;).

Tänkte på en sak, skulle ni på tävlingsplats uppskatta om jag med hingst hade en tex väst på mig med texten "hingst" på ryggen?

Sett att vissa har det i bland...

Vet du hur länge du får ha henne?

GUL ponny, med vit man och svans :love: Det är fint! Det var min drömponny när jag var liten:D

Tänkte på en sak, skulle ni på tävlingsplats uppskatta om jag med hingst hade en tex väst på mig med texten "hingst" på ryggen?

Sett att vissa har det i bland...

HIngstar är så olika, du vet nog bäst själv om det är något som behövs, du bör ju veta att den kan uppföra sej bland andra hästar och hur den reagerar innan du tar ut den, tycker jag. Det är ju ditt eget ansvar att hålla avstånd och ha ett säkerhetstänk om du väljer att ha en hingst. :)

Det uppskattas säkert men jag är för noggrann med det estetiska för att ha en sån (inte för att jag har hingst nu men ändå). ;)

När vi hade hingst så var det självklart lite extra säkerhetstänk och ibland behövde man kanske höja rösten för att folk skulle ge lite extra utrymme men det fungerade i regel bra (hästen var iofs väldigt väluppfostrad). Vid ridning så skall ju hästen i fråga vara så fokuserad på uppgiften att den inte ska behöva plocka fram sin hingstighet så det är ju mycket upp till ryttaren/ägaren att se till att ha ordning på hästen hemma och på träning innan man tar med den ut på tävling (gäller iofs alla hästar, inte bara hingstar).

Jag har nu en mötesskygg häst och kanske hade jag behövt en väst där det står "mötesskygg" på, haha, för ibland kan jag tycka att det blir lite väl närgånget på framridningarna. Men jag ser det som träning och hon har blivit mycket bättre.

Vill dock skicka en eloge till dig som redan nu tänker ett steg före, säkerhet är A & O vid hantering av hästar och då speciellt vid hantering av hingst. :bow:

Tack :o
Han är jätte snäll bland andra hästar, stått på prisutdelning bredvid ston osv, har sett när förra ägaren tävlade :)

Så för hans eller vin del så är det nog lugnt. Tänkte mest på att jag skulle slippa berätta det för folk som rider nära, och på lok tävling har ju inte alla vanan som på högre status kanske? Förebyggande syfte för att lugna folk liksom :)
kanske finns hästar som reagerar på honom även om inte han bryr sig?

Jag är också noga med det estetiska, tänkte mig isf kanske en snygg svart väst med vit text på ryggen ;)

Vissa ston kan ju (typ mitt ena) kan bli helknäpp i närheten av en hingst så det är justast och säkrast för alla att vara tydlig, kan jag tycka. På högre nivå är säkert både hästar (ston) och ryttare med vana med hingstar.

Tror det kan vara skönt för din egen skull även om det inte ska behövas.
Just för att du får skiten om nåt händer. Finns säkert ston som kan reagera på
honom och få en kospark är inte kul för dig.

Med en väst så håller nog folk avståndet bättre.

VIlken läckerbit du skaffat dig!!:love:

Jag tror inte du behöver en väst, det räcker med att sätta en röd rosett o svansen. Folk undviker att rida nära när dom tror att den sparkar. Skulle din häst vara hingstig så kommer dom ändå höra det :D Men...jag var ju ute flera år med hingstar på tävling och även om jag berättade för folk på framridningen att det var en hingst (dock snäll) så red dom ganska nära inpå ibland ändå...så ha det i åtanke att se till så du vet att andra hästar kan komma nära innan du åker ut på tävling.

Vet du hur länge du får ha henne?

GUL ponny, med vit man och svans :love: Det är fint! Det var min drömponny när jag var liten:D

Har henne på kontrakt i ett år i taget, men minst två år är det sagt:). Behåller henne gärna längre som det känns nu.

Har också drömt om en gul ponny rätt länge:p. Just nu är högsta drömmen en gul welsh cobhingst. Kommer nog ta ett tag att spara till en sån bara...

Ja det var lite så jag tänkte, med västen på kan ju ingen klaga över att jag inte var tydlig med infon iaf :idea:

Tack jag är själv riktigt löjligt nöjd. Inte allas smak så klart. Men min på pricken:love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg Jag har ett litet bekymmer och skapar denna tråd - egentligen inte som en fråga utan mer som ett bollplank. Det är så att jag har fått...
Svar
14
· Visningar
2 240
Senast: Meggan
·
Träning Jag har ett problem med min ena ponny... Har aldrig haft något problem att rida heta hästar. Min andra ponny är väldigt framåt och blir...
Svar
12
· Visningar
1 489
Senast: Lager
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Eftersom jag hade fått sitta på finaste Dunja förra veckan närde jag en stark förhoppning om att få fortsätta på henne. Det har ju ändå...
Svar
0
· Visningar
389
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är verkligen inne i ett flöde i ridningen känns det som! Härligt att känna, minns att det har varit åt andra hållet tidigare. Det är...
Svar
0
· Visningar
370

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka