Dressyrnissarnas snacktråd nr 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dressyrnissarnas snacktråd nr 6

Och för att vända på steken och prata om något roligare så tränade jag och curre för vår tränare för första gången i går :D
Han är galet snäll som hingst och det är så himla skönt!
Det gick helt ok, vi kommer väl trimma ihop oss allt eftersom, han är så rolig att jobba med :banana:
Får se om jag törs lägga upp en filmsnutt i filmtråden senare i kväll :o

Angående film, när får vi se din darling galoppera? :d Du skrev ju att hon hade så fin galopp,
Filmen du la upp visade väl bara trav i typ beckmörkret? :D

oj :eek: vad är det egentligen som händer i tråden? Kan man inte låta bli att hänga här en dag utan att vissa ska balla ur helt?

Håller helt med dig SaraMara. Det finns en anledning till att jag t ex inte berättar så mkt/ lägger upp bilder/ filmer etc i denna tråd. Jag skulle helt enkelt inte palla personangrepp på mig :crazy:

Det är lite tråkigt att det ska behöva vara så. Tror inte jag är den ende nämligen... Klubben för inbördes beundran kanske? Och är man inte "perfekt" i vissas ögon så är det okej att mejja ner en i skiten..

KL

Lider me dig settis :cry:

Angående film, när får vi se din darling galoppera? :d Du skrev ju att hon hade så fin galopp,
Filmen du la upp visade väl bara trav i typ beckmörkret? :D

Ah, den där galoppen är underbar:D! Men filmen dröjer minst en månad, nu får hon vila december ut i hopp om bättre underlag i januari (läs en massa snö:p). Hon skulle vila ändå, men blev lite tidigare än jag tänkt mig. Vågar ju inte köra till ridhus heller eftersom det är så j-la halt!!

*kl*
Detta gäller ALLA användare - fortsätt inte diskutera andra användare även om det är mer "positiva" inlägg än de som jag har raderat.

/break_a_leg, moderator.

Nej helt rätt, i mina ögon uppfyller du inga som helst krav för att delta i debatten för du har uppenbarligen noll koll. Du hittar ingenstans att JAG skrev om någon persons vikt, skulle aldrig falla mig in. Debatten jag hänvisade till var varför vuxna vill rida ponny istället för häst. Där fanns två sidor, för och emot.
¨
Sen använder du härskartekniker precis lika mycket som någon annan, i ditt fall ditt högtravande språk som alltid kommer fram när du anfaller.

Men jag är lika lite intresserad som du av att fortsätta denna diskussion varför detta blir mitt sista inlägg ang. det.

KL

Settis, väldigt tråkigt att höra om din häst, du hade ju kämpat så mycket o så länge så ni var värda att få en längre, skadefri tid tillsammans.

En liten kommentar: det var du som valde att anse dig vara en del av gruppen, mitt inlägg var skrivet som ett *allmänt knapplån*... Men den detaljen kanske du förbisåg i din förbittring över att få svar från någon med, jag citerar: "noll koll"?

Om du nu anser att du inte var en del av det du förut kallade "debatt" - varför då slösa tid på att svara? Obekvämt månne att vara en del av drevet när några faktiskt sade ifrån?

Edit: Var lite förvånad över att mitt skriftspråk anses vara en härskarteknik så var tvungen att läsa igenom mina inlägg igen och fann dem snarare illa skrivna i all affekt än vad du kallar "högtravande"? Är det så låg nivå på det du kallar "debatt" här att mina faktiskt ganska slarvigt skrivna inlägg anses så "högtravande" att de sorteras in under härskartekniksetiketten? Jag upphör aldrig att förvånas.

Senast ändrad:

En liten kommentar: det var du som valde att anse dig vara en del av gruppen, mitt inlägg var skrivet som ett *allmänt knapplån*... Men den detaljen kanske du förbisåg i din förbittring över att få svar från någon med, jag citerar: "noll koll"?

Om du nu anser att du inte var en del av det du förut kallade "debatt" - varför då slösa tid på att svara? Obekvämt månne att vara en del av drevet när några faktiskt sade ifrån?

Edit: Var lite förvånad över att mitt skriftspråk anses vara en härskarteknik så var tvungen att läsa igenom mina inlägg igen och fann dem snarare illa skrivna i all affekt än vad du kallar "högtravande"? Är det så låg nivå på det du kallar "debatt" här att mina faktiskt ganska slarvigt skrivna inlägg anses så "högtravande" att de sorteras in under härskartekniksetiketten? Jag upphör aldrig att förvånas.

Men orka älta? Ta det i pm.

KL

Usch vad mycket skador och sjukdom och elände det varit här:crazy: Settis, förstår verkligen att det är svårt att åka till stallet nu. Det är nog något vi alla kan känna igen tror jag. Tänk vilket tomrum det blir efter dom, hästarna!:(

Inte ett dugg...

Trots dina höga studieskulder har du inte ens greppat att det inte handlar om utseende. '

Om en normalt sett pigg och het ponny knappt rör sig framåt så beror det ju på att den är starkt begränsad av tyngden på ryggen så du kan ge dig fan på att jag beter mig likadant IRL, skulle aldrig låta bli att säga till ryttaren att det är fel och väldigt olämpligt lika lite som jag skulle förbise om någon rappade upp sin häst eller ryckte den i munnen så du kan sitta där och fortsätta sila mygg och svälja kameler i ditt moralbrääääk. Det är ingen rättighet att rida och det är ryttarens förbannade skyldighet att se till att inte utsätta hästen för onödigt slitage, jag kommer aldrig stryka någon medhårs för att tillfredställa någons ego oavsett om det är äckligt i dina ögon.

Med det inlägget lämnar jag det ämnet, sörjer för settis häst och fortsätter gärna debatten om vuxen/barn ponnydebatten.

det handlade bara om utseende, du tyckte att hon såg för tung ut. Om hon är det i faktiska kg har du ingen koll på.

Ah, den där galoppen är underbar:D! Men filmen dröjer minst en månad, nu får hon vila december ut i hopp om bättre underlag i januari (läs en massa snö:p). Hon skulle vila ändå, men blev lite tidigare än jag tänkt mig. Vågar ju inte köra till ridhus heller eftersom det är så j-la halt!!

Synd, jag hade också sett fram emot en galoppfilm inom en snar framtid. Hon såg himla trevlig ut i traven även om den filmen var mörk, nästan så man själv blev sugen på att skaffa D-ponny för att utbilda och sen självklart sälja till en ponnyunge ;)

KL

Utan att diskutera någon sprecifik användare så riktas det en del kritik mot för långa ryttare på ponny och att det ser oproportionerligt ut. Det kan säkert också uppfattas som kränkande och sårande men av någon anledning så verkar det ändå mer berättigat.

Min personliga åsikt är att man som ryttare har ett väldigt stort ansvar gentemot sin häst och att ponnyhästar kanske inte är det mest lämpliga för vuxna ryttare om man nu inte råkar vara väldigt liten och lätt. Jag anser att jag är för tung för att rida ponny och om jag nu av någon outgrundlig anledning skulle få för mig att börja rida ponny så hoppas att jag att någon kan ruska om mig och påpeka det olämpliga i det.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg Jag har ett litet bekymmer och skapar denna tråd - egentligen inte som en fråga utan mer som ett bollplank. Det är så att jag har fått...
Svar
14
· Visningar
2 240
Senast: Meggan
·
Träning Jag har ett problem med min ena ponny... Har aldrig haft något problem att rida heta hästar. Min andra ponny är väldigt framåt och blir...
Svar
12
· Visningar
1 489
Senast: Lager
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Eftersom jag hade fått sitta på finaste Dunja förra veckan närde jag en stark förhoppning om att få fortsätta på henne. Det har ju ändå...
Svar
0
· Visningar
389
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är verkligen inne i ett flöde i ridningen känns det som! Härligt att känna, minns att det har varit åt andra hållet tidigare. Det är...
Svar
0
· Visningar
370

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka