Jag uppfattade att du ironiserade och hånade.
Men vi delar inte uppfattning, jag tycker att det är självklart att det kan finnas oupptäckta talanger i olika hem.
Särskilt om den häst som syftas på har precis lika fin stam som topphästen och dessutom tagit sig till riksfinal.
Väldigt mycket av resultatet hänger självklart på ryttarens skicklighet att ta fram det bästa hos hästen, och det är trots allt en bedömningssport och domare kan föredra olika.
Jag tycker snarare att vi har många mycket fina hästar hos vanliga hobbyryttare numera, där deras stam åtminstone talar för potential. Du kan ju titta på valfri annonsering hos de stora uppfödarna när de erbjuder föl till försäljning, och de att de alla har guldkant på härstamning. De hästar som erbjuds på marknaden håller många gånger hög klass på pappret.
Däremot kan inte alla rida dessa hästar, men det är en annan diskussion, och alla kan inte ha ärvt sina anfäders talang. Men en och annan, jo, det tror jag allt.
Skyline är hur som helst ingen dålig hingst och han står sig väl i konkurrensen, men det innebär inte att vi kan ha olika preferenser.
Jag tycker många hingstar idag är så otroligt vackra med extraordinära gångarter, så det kan nästa kvitta vem man tittar på. Visst är det hög kvalité!