Dressyrhingsten Skyline to B.

Menar du att det finns mer angående Skyline som CH ska ha dolt eller varit oärlig om?
Rent om vi talar om hingstig så insta t ex är ju ett skyltfönster. Så inget konstigt så att det läggs upp bara det bra och fina där. Och jag tror få hingstägare skulle gå ut med att "Jo förresten, han är ganska hingstig bara så ni vet"

Så, jag skulle vara besviken som stoägare men kan samtidigt inte känna att det är CHs fel eller att någon egentligen lurats - även om jag skulle känt mig lurad.
Du menar förutom bockhovsop, ocd, det jävliga beteendet osvosv? Jo faktiskt så tycker jag de flesta hingstägarna är ärliga och det är inte schysst att lägga ut stories som målar ut hingsten som världens snällaste när den inte är det.

Du menar förutom bockhovsop, ocd, det jävliga beteendet osvosv? Jo faktiskt så tycker jag de flesta hingstägarna är ärliga och det är inte schysst att lägga ut stories som målar ut hingsten som världens snällaste när den inte är det.
Men sitter du på någon info vi andra saknar kring hur hans beteende varit hos CH?
Vi vet att CH informerat Yara om att man behöver ha stenkoll på honom på tävlingsplatser, men det är ju ganska diffust. Men du kanske sett hästen till vardags eller på tävlingar själv?

Vad är osv osv? Min fråga var ju just vad han skulle ha dolt eller lurats angående och ditt enda ex på det är osv osv?

Det finns och har ju funnits gott om hingstar som inte är så trevliga att ha att göra med, buköppnats upprepat mm utan att hingstägarna/-hållarna gått ut med det. Så varför är CH värre är ju min fråga? OCDn har ju varit helt känd så där förstår jag inte vad du menar?

Skyline har massa avkommor där ägarna prisar temperamentet, och Skyline själv har ju trots sin hingstighet fungerat på hingstvisning, unghästtävling osv så hans ridbarhet verkar ju inte brista heller. Däremot är det helt klart att i ny miljö och med ston så blev det totalt ohållbart. Men som jag förstår Yara så var Carl ärlig med hingstigheten osv (även om den inte varit på den här nivån innan)

Han har ju inte lagt ut något vad jag sett om att Skyline är världens snällaste. Däremot har han prisat ridbarhet mm, och det verkar ju vara helt korrekt.

Men vad har han lurat stoägarna angående?

Vad är osv osv? Min fråga var ju just vad han skulle ha dolt eller lurats angående och ditt enda ex på det är osv osv?

Det finns och har ju funnits gott om hingstar som inte är så trevliga att ha att göra med, buköppnats upprepat mm utan att hingstägarna/-hållarna gått ut med det. Så varför är CH värre är ju min fråga? OCDn har ju varit helt känd så där förstår jag inte vad du menar?

Skyline har massa avkommor där ägarna prisar temperamentet, och Skyline själv har ju trots sin hingstighet fungerat på hingstvisning, unghästtävling osv så hans ridbarhet verkar ju inte brista heller. Däremot är det helt klart att i ny miljö och med ston så blev det totalt ohållbart. Men som jag förstår Yara så var Carl ärlig med hingstigheten osv (även om den inte varit på den här nivån innan)

Han har ju inte lagt ut något vad jag sett om att Skyline är världens snällaste. Däremot har han prisat ridbarhet mm, och det verkar ju vara helt korrekt.

Fast hans äldsta avkommor blir väl två i år? Inte ridna ännu, inte fått en massa krav på sig. Så temperamentet går inte riktigt att uttala sig om ännu. Den snällaste unghäst kan förändras snabbt när det ställs krav på den.

Fast hans äldsta avkommor blir väl två i år? Inte ridna ännu, inte fått en massa krav på sig. Så temperamentet går inte riktigt att uttala sig om ännu. Den snällaste unghäst kan förändras snabbt när det ställs krav på den.
Absolut, menade mer att än så länge verkar uppfödarna inte känna sig lurade och avkommorna verkar vettiga mm. Men ja det kan ändras jättemycket, både med krav och sen fungera i olika miljöer.

Edit. Han har väl äldre avkommor utomlands, men de är väl inte mycket mer än inridna än de heller.

Senast ändrad:
För mig var han aldrig ett alternativ främst pga ocd, exteriör och storlek (undviker även ampere pga temperament). Detta har varit uppenbart för vem som helst och inget som dolts. Att SWB fick ge dispens är ju en ledtråd till att det kanske inte är en toppen individ att avla på.

Han har dock varit en fantastiskt fin tävlingsindivid och CH har gjort ett mycket bra jobb med att marknadsföra honom. Utan Instagram är jag övertygad om att han fått betydligt färre ston.

Men sitter du på någon info vi andra saknar kring hur hans beteende varit hos CH?
Vi vet att CH informerat Yara om att man behöver ha stenkoll på honom på tävlingsplatser, men det är ju ganska diffust. Men du kanske sett hästen till vardags eller på tävlingar själv?
Ja uppenbarligen gör jag det och givetvis har jag sett hästen flertalet gr annars hade jag inte uttalat mig om det.

Då få det du nog läsa igen. 👍
Och nej, ocd har inte varit helt känd. Det var väldigt nertystat ett bra tag när folk började få upp ögonen för skyline och tjatade om varför han inte var godkänd i Swb. Att fungera är inte det samma som att det är bra elleratt hästen mår bra. Om du läser igen så anser jag att hingsten blivit utnyttjad till stora pengar och hans mående har inte satts främst. Vill du betäcka med skit så gör det. Han lär finnas på fryst.

Då få det du nog läsa igen. 👍
Och nej, ocd har inte varit helt känd. Det var väldigt nertystat ett bra tag när folk började få upp ögonen för skyline och tjatade om varför han inte var godkänd i Swb. Att fungera är inte det samma som att det är bra elleratt hästen mår bra. Om du läser igen så anser jag att hingsten blivit utnyttjad till stora pengar och hans mående har inte satts främst. Vill du betäcka med skit så gör det. Han lär finnas på fryst.
Det känns som du är mest irriterad på att CH tjänat stora pengar på Skyline? Det är ju liksom det han lever på...

Synd att du bara antyder och insinuerar om du har mer info än allmänheten.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
5 844
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde... 3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 359
Senast: Juli0a
·
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 663
Senast: Pratsch
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 449
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka