Kanske inte skulle tänka Briar om man vill ha något utan sprak...
Eller litet...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kanske inte skulle tänka Briar om man vill ha något utan sprak...
Eller litet...
Inte nödvändigtvis, men "risken" blir ju högre att det blir en sprattlig en, iaf om man lägger "jättenätt" på grov, tänker jag
M.a.o "normalgrov" hade väl möjligen funkat, men jag hade inte velat lägga något nättare på ett grövre sto.
Men vad har grovheten för samband med psyket? Visst, vissa grövre raser kan vara sävligare men jag tror få skulle säga att en nsv rakt av är en lugn häst...
Nej, inte så, utan jag tänker kombinationen "sprattliga rörelser" med "mycket nerv" som jag anser riskerar komma iaf med de jättelätta/nätta hästarna.
Sibelius?
Hans mamma ligger på -1,7 och mormor -4,8 i Blue på mankhöjden.
Grov +grov ökar ju risken för pansarvagnar.
Annars är det troligen säkrare att välja en hingst från annan ras om så låg höjd är viktig.
Äsch dåSibelius verkar inte ge så litet trots att han är liten själv.
En reflektion.. Mindre hästar med lite sämre gång brukar iaf jag tycka är svårare att tex sitta på. Ponny-aktig trav är ju mkt mer stötig än en bra (men inte jättestor) trav.
Jag tycker nog att det är du som är ute och sprattlar här...Nej, inte så, utan jag tänker kombinationen "sprattliga rörelser" med "mycket nerv" som jag anser riskerar komma iaf med de jättelätta/nätta hästarna.
Hmm, och jag tycker det lätt blir stötigt så fort gångarterna är mindre!Jag fixar inte att sitta ner på en SWB med stora gångarter, jag är helt enkelt inte så duktig och tränad. En häst med bra fast mindre gångarter funkar bäst. Ingen vill ju sitta på en häst som är stötig, det är ju inte bekvämt.
Rörelser, storlek, grovhet och nerv är väl inte direkt relaterade på det sättet?Nej, inte så, utan jag tänker kombinationen "sprattliga rörelser" med "mycket nerv" som jag anser riskerar komma iaf med de jättelätta/nätta hästarna.