dressyrhatt

F

finduslinda33

nu är det dax att köpa hatt :) har någon några tips på vad man skall tänka på när man köper? jag provade en horka, men det blev så mycket luft på sidan av huvudet, men den satt hårt fram och bak. kan man sätta skumgummi eller något vid sidorna?? vad tror ni?
tacksam för era svar!:)

Sv: dressyrhatt

jag har satt i lite olika skumgummibitar i min (såna där med klister på baksidan, som man brukar få med när man köper cykelhjälmar), det fungerar alldeles utmärkt.
Tror att det är svårt att hitta en hatt som sitter precis perfekt, iaf om man inte måttbeställer (=dyyyrt)

Den ska ju sitta extremt hårt i början, så formar den om sig efter hand.. Min satt hårt som sören fram o bak i början - fick huvudvärk! (fattar inte varför de gör dem helt runda- finns väl ingen mäniska som har helt runt huve..). Nu sitter den perfekt o är jätteskön, ingen luft på sidorna precis. Men jag är också noga med att INGEN frå prova den! Har en Horka förresten. Lycka till i hattletardjungeln! :)

tack för svaren!
okok, en hatt som sitter riktigt hårt alltså.....
nä, fattar inte heller varför dom e helt runda......
kan man köpa sånna "skummgummigrejjer" i hästaffär eller vart får man tag i sånna???

Liknande trådar

Utrustning Tjo, provade mina nya Haglundtäcken på grabbarna igår, zebratäcke och kombitäcke. Min ordninarie passformsbollare har tagit ett par...
Svar
15
· Visningar
1 179
Hundträning Hjälper ett ungt par som har en tvåårig fralla, hane. Paret har precis skaffat sitt första barn. För "säkerhets skull" fick inte hunden...
Svar
9
· Visningar
1 546
Senast: Tuggben
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 764
Senast: Lavinia
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 417
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Akvarietråden V