Dressyrgjord i läder, ev böjd

Sv: Dressyrgjord i läder, ev böjd

Jag har Kentaur korta svängda lädergjord och är sååååå nöjd.

Min häst har ingen manke och med annan gjord ligger sadeln inte stilla. Men efter jag skaffade denna ligger den superbra!
(men särskilt mjuk är den nog inte)

Jag har haft Glengordon en längre tid nu, har varit supernöjd med den! För en vecka sedan nu köpte jag även en Prestige, man märker ju skillnaden just fodringen gör ju att gjorden blir mjukare en GG. Prestige gjorden är underbar :love: , i mitt fall fick jag Prestige gjorden till halva priset dessutom :D , tror därför att den t.o.m vart ett par kronor billigare en vad min GG var när jag köpte den :p . GG är bra, men Prestige är ändå bättre om man säger så. Man märker även skillnaden på att Prestige är bättre kvalité en GG men ord. pris är det ju viss skillnad på också.

Allt är ju relativt beroende på vad man jämför med förstås. men jag menar att gjorden i sig själv inte är hård. Då hade jag och hästen inte tyckt om den. Läder är ju läder (stabilt men inte hårt) och om man jämför med tunt skinn så blir det såklart skillnad.

Trådkapning light...

Jag är intresserad av en lite billigare (=inte över 1000:-, gärna en bra bit under...:angel:) svängd dressyrgjord.

Hööks sålde en tidigare, men den har ju typiskt nog utgått nu när jag så väl behöver en. :(
Har kikat lite på Globus gjord, men den är ju bara anatomiskt utformad och inte så svängd.

Några tips?:)

GG är ju svängd? :confused: det är jätte många som har sådana.
Själv har jag varit väldigt nöjd med min hittills! Mycket trevlig och prisvärd sadelgjord.

Liknande trådar

Träning Min 3-åring är alltid lugnet själv,JÄTTEsnäll i alla situationer,och inridningen har gått hur bra som helst. Dock så har han alltid...
2
Svar
34
· Visningar
5 074
Senast: Fibusen
·
S
Dressyr är det ngn som har den sadelgjorden? (Amerigo Dressyrgjord med tryckplatta & smal midja) min häst gillar inte dressyrgjordar, inte...
2
Svar
25
· Visningar
7 380
Senast: lektra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar