Amerigo Dressyrgjord med tryckplatta & smal midja

Sv: Amerigo Dressyrgjord med tryckplatta & smal midja

den är jättebra, hästen älskar den (!) jag är jättenöjd!!
resåren är bra, stadig.

den är jättebra, hästen älskar den (!) jag är jättenöjd!!
resåren är bra, stadig.

Du har inga bilder på din?

Hansbon jag letat efter överallt finns ju såklart inte längre så nu har min butik beställt hem en sådan för att prova till pålle. Klämde på den vanliga långa gjorden och den var gudomligt mjuk o fin i kvaliten! Men väldigt smal bakom armbågen :eek: Men den såg smal ut på bild oxå och det gjorde ju inte dressyrgjorden så vi chansar.

min dressyrgjord är inte smal vid armbågen.
och den är jättemjuk.

här är den, dålig bild dock
13.jpg

har nu ridit med den flera ggr och det är verkligen skillnad.

Den såg ju jättefin ut det man ser! Hoppas verkligen den passar pålle nu och att han blir lika nöjd som din :)

Jag är också inne på att köpa en gjord med platta...

Jag har en gjord som är snarlik amerigon. Den är precis som en vanlig rak fast bekvämare. Ingen funktion när det gäller att hålla sadeln på plats

Senast ändrad:

Liknande trådar

Dressyr Alla sadlar på min stora glider bak. Förra ägaren hade samma problem och han har alltid gått med en förbygel för att hålla sadlarna...
2
Svar
35
· Visningar
7 983
Senast: Fiorano
·
Utrustning Jag vill ha en dressyrsadel till foderhästen och funderar över vad som kan fungera, hon har en enkel rygg som tur är och normal bomvidd...
Svar
13
· Visningar
2 167
Senast: Buck
·
Utrustning För ca 2 veckor sedan hade ägaren till hästen (jag är medryttare) ute en hästfysioterapeut/sadelutprovare som behandlade och kollade de...
2
Svar
35
· Visningar
6 192
Senast: Lavinia
·
Utrustning På min häst åker sadlar bak. Han har liksom inget som "håller dem kvar" och känslan man får är att han "springer ur" dem. Han får aldrig...
2
Svar
33
· Visningar
4 299
Senast: bigganl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar