Dressyrgjord i läder, ev böjd

the_connemara

Trådstartare
Får nog mer svar här, placerade nog tråden fel från början... Iaf,

Min mamma har snöat in sig på märket Action Horse efter att ha köpt en vanlig gjord till hoppsadeln för flera år sedan, men jag hittar nästan inget av det märket? 75 cm o brun är det som gäller. Har de någon hemsida som jag inte hittar?

Annars tar vi gärna emot förslag på andra lädergjordar som går att hitta :) Ev behöver hästen en lite svängd gjord. Har kollat på glengordon men mamma höll ju på att kräkas, den är hård som en träplanka jämfört med hennes AH som hon älskar.

Tips, tips! Vi har inte haft ngn dressyrsadel med långa stroppar :eek:

Lägga gärna in bilder på era gjordar o säg vad ni tycker om dem, verkar inte vara så stort utbud?

Sv: Dressyrgjord i läder, ev böjd

Vad jga minns har Hastshopen.se Action horse-gjordar.. :)

Jo men de finns inte upp till 75 o jag hittar dem ingen annan stans? :confused:

Tack annars :)

Vad har du själv för gjord?

Till nya sadeln blir det Amerigo, den "kurviga" varianten (du förstår? haha).

Just nu rider jag med hoppsadel och lånar en för lång gjord av en kompis. :rofl: Det är lite sadelkaos hos mig för tillfället. ;)

den mjukaste gjord jag haft är min prestige gjord! :love: men det är den gammla modellen så kan vara svårt att få tag på... amerigo kommer dock inte långt efter. iofs var min en lång gjord men dom korta är väl lika mjuka.

action horse har jag sett hos hippson tror jag... men har aldrig sett det märket i 75.

har även en gg och den är sådär....

Den allra mjukaste gjorden jag kännt på är en OS (Schumacher), en sådan har jag och är jättenöjd med den.
Så här ser den ut:
http://www.schockemoehle.net/shop/images/0106896_gr.gif

När jag köpte den, så kollade jag på en massa andra också, men hittade ingen som jag tyckte lika mkt om. Albion var också ordentligt mjuk, men såg inte ut som jag ville. Prestige var inte alls mjuk (men det var troligen den nya modellen)

En gjord som faktiskt är jättebra och riktigt mjuk till ett kanonpris är också den som finns på Börjes. Den är dock inte anatomiskt utformad.

nej den nya prestige gjorden är inte alls mjuk. eller, den är ju inte hård, men det finns ingen padding inuti. är det som är så bra med den gammla, finns nån sorts latex eller foam i den. sen är den riktigt tjock och bred. :d

hoppas den håller många år till, fick den med en beg. sadel jag köpte så den är säkert 6-7 år nu.

Jag vet dock inte riktigt vad jag tycker om att trä stropparna igenom hela gjorden sådär, hade hellre haft det slätt... Och så ser det så b ut :p

Vet inte hurvida min prestige klassas som gammal eller ny men jag förmodar ny ;) Jag tycker den är ok o stadig men inte mer. Mor min hatar den :eek:

Jag har en actionHorse dressyrgjord (60cm) vet dock inte vilka stl de finns i... :crazy:
Men den är iaf helt underbar! :love:Hästen får inte något skav alls, den är snygg och M j u k! :D
nackdelen är väl priset, min kostade ca 1450kr, men helt klart värt priset har haft min i 3år nu, fortfarande som ny!

Bild

:love:

Fast nu verkar det som att hästen behöver en svängd en.

Vilka mer svängda finns förutom börjes ronja och GG????

jag har jonny ramstens gjordar till både dressyr och hoppsadeln det finns lite olika varianter men mina är svängda utan resår ( finns med resår åxå) sydda i riktigt bra läder och efter ett par putsningar är de kalas mjuka är supernöjda med mina kostade visserligen nästan
1000:- st men det är de väl värda.:love:

prestige har en men vet inte hur den är. kolla hemsidan. chetak har också en svängd med den heter ronja så är väl samma som börjes.

sen har jag sett svängda kieffer och spalding.

Glen Gordon gjordarna är INTE hårda. Det måste vara ett felaktigt ex din mamma känt på.

joo dom är hårda om man jmf med min prestigegjord.... själva lädret är inte hårt med det är ingen mjuk fodring inuti..

Hmm... Jag har känt på x antal gjordar o träns o jag har hittills inte gillat ngt. Men jag har nog dålig smak :eek:

pfiff har en jättefin mjuk gjord. jag är mer än nöjd med min jag köpte förra veckan. hade inga höga tankar om den när jag beställde. ville ha albions gjord och den här var en kopia på den. jättemjuk och fin! satt perfekt på plats och är urgröpt eller vad man ska kalla det på ena sidan för benen.

Senast ändrad av en moderator:

den såg fin ut. :) men man får inte lägga in bilder sådär, länka den annars ryker tråden..

Liknande trådar

Träning Min 3-åring är alltid lugnet själv,JÄTTEsnäll i alla situationer,och inridningen har gått hur bra som helst. Dock så har han alltid...
2
Svar
34
· Visningar
5 074
Senast: Fibusen
·
S
Dressyr är det ngn som har den sadelgjorden? (Amerigo Dressyrgjord med tryckplatta & smal midja) min häst gillar inte dressyrgjordar, inte...
2
Svar
25
· Visningar
7 380
Senast: lektra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar