Dressyrboots

Centaur

Trådstartare
Spinner vidare på dressyrskydd-tråden...

Vad har ni för boots när ni rider dressyr?? Märke/färg/pris?

Sv: Dressyrboots

Det är ju inte jag som rider, men våra ponnyer får klara sig utan boots... (Dock har vi ett par eskadron i vår ägo + några inköpta på Hööks)

Jag gillar Globus boots i neoprene med konstläder på utsidan. Sitter bra, skaplig kvalité och bra pris. Tror de kostar runt hundralappen per par.
Har svarta vid uteritt/hoppning och oftast vita vid dressyr, beroende på hur det matchar med lindor och så ;)

Finns dom i vita alltså? Jag trodde dom bara fanns i svart, var kan jag hitta vita?

Min häst förbrukar några set av dom varje vinter, måste ha boots i hagen. Tur dom är billiga iaf..

har endast eskadronboots under arbetet på banan. ligger på pris mellan 250 - 400kr, har både neopren och läder, och med fårskinnskant.

Ute i skogen används gamla vanliga hediliga gummiboots.

Jag brukar använd gummiboots men nu har min älskade vän fått skavsår!!
Har klämt lite på globus- de verkar ju lite stadigare plus att de verkar mjukare... Vita är ju snyggt men behöver nog svarta oxå...

Kan man köpa nått fårskinns ludd till vanliga boots??

Jag har en hel samling med billiga neoprenboots. Dock används de sällan. Favoriterna är ett par boots från BR som inte snurrar. :love: Den andra favoriten är Event, har hållt i år och dar, men de används endast i hagen.

Jag har Globus och Eskadron, Har också haft event, men tycker inte om den lilla knoppen som de har i karleden, usch!

Eskadronen är ju snyggast, men inte så jättehållbara, särskillt inte till de priset. Globusen är helt ok, men som sagt inte lika snygga

Ohja, såna boots stör jag mig också på... :devil:

Någon som vet om Eskadron bootsen med fårskinn finns i vitt?

Och vart man kan köpa vita Globus?

Eskadron är i särklass de bästa jag har använt till min ponny som trampar sönder ett par boots i vecka.
Han har Svarta i hagen och vita när jag rider, de varken ssnurrar eller går upp.

jag har haft svarta i fårskinn och om jag inte e helt glömsk så hade de också vita.

globus skydden hittade jag billigast på granngården.

mm, det är hemskt!!

Ja är nästan helt säker på att jag har sett dem i vit också.

Granngården och Globusen!

Jag har Globus och Eskadron, Har också haft event, men tycker inte om den lilla knoppen som de har i karleden, usch!

Eskadronen är ju snyggast, men inte så jättehållbara, särskillt inte till de priset. Globusen är helt ok, men som sagt inte lika snygga

Håller med har Eskadron men SKIT kvalite till det priset! :mad: har läder och fårskinn och neopren och det första läderparet gick sönder efter bara ett par gånger!

Eskardrons när vi ska vara fina, i svart med fårskinn men vill ha bruna.

Annars är det billiga boots med en fejk skinn yta, från är om det inte är Globus. Köper dem billigt på EKO.

:)

knapp

Jag använder nästan uteslutande Globus boots, eller professional choice. Globusen tycker jag är mkt prisvärda. De har inte gått sönder än, eskadrons boots suger verkligen, så himla värdelös kvalitet om man har en häst ´som behöver dem!

Jag köper billiga boots i neoprene, gärna med konstläderutsida så det blir mindre smuts som fastnar. Helst märkeslösa.

Anledningen till att det är billigt "skit" som införskaffas är för att lille pålle massakerar även dyra och påstått hållbarare grejer så jag har tröttnat.

N.E.W-bootsen är svindyra men ruskigt bra...
Själv har jag inte råd med dem, har bruna Eskadron med fluff eller vita Globus.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Trodde två krukväxter fått spinn men trådarna är grövre och sitter på krukkanten och på ett dött blad. Spinn gör ju trådar på levande...
Svar
4
· Visningar
221
Senast: Rosett
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
603
Senast: Mli
·
Utrustning Har haft tur och inte behövt boots i hagen på någon häst tidigare. Men min valack envisas med att trampa sig själv på framsidan av...
2
Svar
29
· Visningar
774
Senast: MiniLi
·
Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
52 016
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Senast tagna bilden XVI