dressyr sadel?

diddl

Trådstartare
Jag måste bara fråga er som tävlar dressyr.
Får man mindre % om man rider i en Blå syntet dressyr sadel (stark blå färg)?
funderar på att inhandla en sådan.
Men vad säger domaren om det ?
Domarna gillar ju inte ponnyn för övrigt kan min dotter få ännu mindre % för att sadeln är blå:crazy:

Sv: dressyr sadel?

Om du tror att du får mindre poäng för att sadeln är blå så ska du ju inte skaffa en sån.
Däremot så ska inte domaren ge lägre poäng eftersom det är tillåtet, men ingen kan ju bevisa om det är därför ekipaget får låga poäng.

Det kanske sticker i ögonen på någon som ger lägre poäng, men någon annan kanske tycker det är häftigt, särskilt om det är på en liten söt ponny, och ger högre poäng, det kan man aldrig veta.

Jag har en fruktansvärt ful syntet sadel på hästen, den är iof inte blå, men långt ifrån snygg. (Men så gudars skön :love: )Och jag har aldrig upplevt det som att jag får sämre poäng. Men domare är ju ett släkte för sig. :crazy:

Sen är jag ju lite av en konservativ dressyrkärring och tycker nog inte blått passar på dressyrbanan. Men det ska du inte lyssna på för den andra delen av mig säger att dressyren behöver piggas upp. ;)

Rumpnissen skrev:
Sen är jag ju lite av en konservativ dressyrkärring och tycker nog inte blått passar på dressyrbanan. Men det ska du inte lyssna på för den andra delen av mig säger att dressyren behöver piggas upp. ;)

Ha,där låter du precis som jag ha ha

diddl skrev:
Jag måste bara fråga er som tävlar dressyr.
Får man mindre % om man rider i en Blå syntet dressyr sadel (stark blå färg)?
funderar på att inhandla en sådan.
Men vad säger domaren om det ?
Domarna gillar ju inte ponnyn för övrigt kan min dotter få ännu mindre % för att sadeln är blå:crazy:

OT: Var hittar man något så underbart? På nätet? Vill se! Vill ha!

Haha! UNDras om det är en lika dan som min morfar hade till en av hans hingstar när jag red den.. Den var sjukt skön men jääääääkligt ful! Ska se om jag hittar kort!

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 418
Senast: hhere
·
Ekonomi & Juridik Hej alla hästgalningar ;) Tror mig hittat rätt ponny åt min 13-åriga dotter, 15-årig valack i mycket fin form, utan skadehistorik...
2 3
Svar
48
· Visningar
8 415
Senast: Strandad
·
Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
851
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 498
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka