Dressyr OS på Webben! Dagens tider och startlistor!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dressyr OS på Webben! Dagens tider och startlistor!

Men hon fick ju för sjutton en etta för piaffen - vad skulle hon fått tycker du, minuspoäng?:confused:

Jag har redan skrivit vad jag menade och tycker.
Om du inte ser det/fattar så är ju det synd men så är det ibland.
Inte lätt det här med "internetkommunikation".

Ja verkligen och att få hästen att slappna av igen! :bow: Undrar vad som hände egentligen, han började ju att piaffera men backade helt plötsligt. Satt alla domarna kvar på sina stolar? :devil:

Tyckte du att han var avslappnad:confused:
Jag tyckte att han var spänd- bytte fort som tusan...trampade i 180

Hon lotsade honom igenom programmet bra- ändå.

Haha vilken skandal!!
Undra om man inte ska sätta igång med ett uppror genom att ställa upp sig med hästen utanför SVTs byggnad, huvudentrén ;)

Men hon fick ju för sjutton en etta för piaffen - vad skulle hon fått tycker du, minuspoäng?:confused:

Ja undrar jag med? Hon låg på 80% innan, får ett fel - som leder till ettor på just det momentet, samt på övergången efter? Ska hon då få minus poäng på varenda rörelse efter, bara för att det blev ett fel?

Om hon då lyckas med en nästan helt felfri ritt, eller ja, hästen var ju spänd, efter piaffen, förtjänar hon inte sina poäng då?

Kl
Blir så himla arg:mad:

SVT visar de svenska, en dansk, Kyra sen inte ens de 2 allra bästas hela ritter.

Ta bort några repriser som visas av ALLA simförsök istället.

Skriv o klaga!!!!!

Ja det är riktigt dåligt! Jag trodde i min enfald att de skulle visa hela sändningen ändå trots att tennisen drog ut på tiden.

Jag misstänkte det- o fick det bekräftat:mad:

Nu får det jävlar vara nog.
De kan visa allt på repristid- åtminstone.
Det är väl snart natt i Kina o då finns det hur mkt utrymme som helst- även för idrotter som har mest kvinnliga utövare/ tittare.

Kanske inte så avslappnad som han hade varit utan den missen, men något hände och hon lyckades få tillbaka hästens fokus och genomföra ritten så bra som hon gjorde. Att kunna öka traven, byta rent osv och få 75% går väl inte om hästen är som en fiolsträng? Men jag vet inte, tar gärna till mig och försöker se det andra ser :bow:

Ja men varför inte ;) så att de verkligen ser att det finns dem som bryr sig om dressyr och kan protestera på ett sett som liknar vad franska lastbilschaufförer och bönder gjorde i somras ... de åkte till Bryssel och ställde sina traktorer samt att lastbilschaufförerna ställde sina långtradare längs med vägarna så varför kan vi inte blockera huvudentrén med hästar? :p

Allvarligt så tror jag inte att de bryr sig om mail, de är för lätta att radera.

Kl
Blir så himla arg:mad:

SVT visar de svenska, en dansk, Kyra sen inte ens de 2 allra bästas hela ritter.

Ta bort några repriser som visas av ALLA simförsök istället.

Skriv o klaga!!!!!

Har skickat ett mail tidigare idag. Förstå vilket uppror det skulle bli om man gjorde motsvarande sak med fotboll...

Men det är ju en läderbit som 20 män jagar, det skulle ju inte vara klokt att inte visa repriser osv. på det.

Förresten lyssna på detta: Efter den 5 timmars tennis matchen är det inte slut på SVTs sändningar från den matchen, den ska visas i REPRIS också! :p jag antar att det blir alla 5 timmar då med för svenskarna tog ju ett olympiskt silver...

Senast ändrad:

Men det är ju en läderbit som 20 män jagar, det skulle ju inte vara klokt att inte visa repriser osv. på det.

Förresten lyssna på detta: Efter den 5 timmars tennis matchen är det inte slut på SVTs sändningar från den matchen, den ska visas i REPRIS också! :p jag antar att det blir alla 5 timmar då med för svenskarna tog ju ett olympiskt silver...

Ett bra tips är att gå in på SVTs OS-forum. Ridsportsdebatten har några inlägg där med.

Förstår inte VARFÖR de visar matchen i repris. OK om Sverige hade vunnit, men när vi förlorade?

Jag har jobbat hela dagen så jag har missat hela dressyren..

Vet nån om man kan kolla på ekipagen på you tube? Det gick ju på förra tävlingen så tänkte om det kanske går nu med. Vet själv inte hur man gör det är därför jag undrar. mvh

det undrar jag med... jäkla svt som bara visade några få ekipage! :mad: dom två timmorna, som redan då var ett samandrag blev till en usel halvtimme. :mad:

Men skit i dressyren - domarna är ju ändå helt #¤%&!!!

Gick Tinne och Brink till vidare?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka