Dressyr OS på Webben! Dagens tider och startlistor!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dressyr OS på Webben! Dagens tider och startlistor!

För inne i OS för att tänka så långt :angel:
Alla finalerna som har vart ställer till det för mig.. killar ni vet ;)

75 % till där hästen nästan stegrar sig och backar bakåt i piaffen?
Hmm.

Den gjorde allting annat i princip perfekt. Hon fick bara en sexa för lösgjordhet, och ettor för den piaffen. Men sen plockade hon nior för andra delar. De kan ju inte döma ner henne på galopp-piruetterna bara för att ena piaffen gick i papperskorgen.

Jag skulle snarare säga att man rider rätt bra när man får 75% fast man gör såna misstag.

Kul att både Jan och Tinne går vidare till küren! Dessutom kul att Isabell tog hem specialen! :bow:

Man är en fantastiskt skicklig ryttare med koll på sina nerver om man efter en sån händelse kan fortsätta sin ritt och genomföra den med så fantastiskt resultat!

Verkligen, det trodde jag inte. Att både häst och ryttare kommer på banan så snabbt, och fortsätter våga satsa. Att som ryttare inte bli lite spänd när nåt sånt händer, då har man nerver av stål.

*kl*
Enligt TV låg hon ju på över 80% innan missen, så visst har det dragit ner. Men som sagt bedöms ju var punkt för sig själv. Just att inte påverkas av den missen utan fortsätta lika fint som innan är oerhört skickligt!

Inte jag heller. Jag är oerhört imponerad!

Vad jag menar är att jag har svårt att se hur hon kunde skrapa ihop så mkt poäng trots en så GROV miss. Det var ingen liten miss, inget pyttelitet taktfel eller så. Men visst var det bra och jätteduktigt att hon hämtade upp sig och hästen efter missödet, men allvarligt. Har sett detta fenomen tävling, efter tävling, efter tävling... efter tävling... Do I need to continue...? ;) Därav min reaktion.

Jag menar inte på något vis att hon eller hästen inte är duktig/a.
För det är de ju - tveklöst!!

Senast ändrad av en moderator:

Man är en fantastiskt skicklig ryttare med koll på sina nerver om man efter en sån händelse kan fortsätta sin ritt och genomföra den med så fantastiskt resultat!

Amen till det! :D Hon är otroligt skicklig och har en imponerande mental styrka! :bow:

*kl*
Just att inte påverkas av den missen utan fortsätta lika fint som innan är oerhört skickligt!

Det håller jag med om till punkt o pricka! :bow:
Sen hejar jag ju på henne över Anky iaf! Vill INTE att Anky ska vinna!

kl

Vet någon precis vilka siffror Isabell fick på piaffen?

Hörde ngt på TVn nyss om 1 1 1 2 3? Kan ha hört fel...

Visst händer det att vissa döms upp. Men i detta fallet tyckte iaf jag att Isabell var precis så överlägsen i resten av programmet som man kan avläsa av poängen.

Kl
Blir så himla arg:mad:

SVT visar de svenska, en dansk, Kyra sen inte ens de 2 allra bästas hela ritter.

Ta bort några repriser som visas av ALLA simförsök istället.

Skriv o klaga!!!!!

Japp de siffrorna hörde jag också på TV. Plus 0 0 (1 1 1 ?) på rörelsen efteråt, alltså övergången.

Vad jag menar är att jag har svårt att se hur hon kunde skrapa ihop så mkt poäng trots en så GROV miss. Det var ingen liten miss, inget pyttelitet taktfel eller så. Men visst var det bra och jätteduktigt att hon hämtade upp sig och hästen efter missödet, men allvarligt. Har sett detta fenomen tävling, efter tävling, efter tävling... efter tävling... Do I need to continue...? ;) Därav min reaktion.

Jag menar inte på något vis att hon eller hästen inte är duktig/a.
För det är de ju - tveklöst!!

Men hon fick ju för sjutton en etta för piaffen - vad skulle hon fått tycker du, minuspoäng?:confused:

Ja verkligen och att få hästen att slappna av igen! :bow: Undrar vad som hände egentligen, han började ju att piaffera men backade helt plötsligt. Satt alla domarna kvar på sina stolar? :devil:

Kl
Blir så himla arg:mad:

SVT visar de svenska, en dansk, Kyra sen inte ens de 2 allra bästas hela ritter.

Ta bort några repriser som visas av ALLA simförsök istället.

Skriv o klaga!!!!!

Det är verkligen helt värdelöst :( :mad: Sändningen skulle ju vara i två timmar från början :confused:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka